مديركل راه و شهرسازي استان قم از تحويل 25 هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمد امين نصراللهي پيش از ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه ، قم را جزو استان‌هاي برتر در ساخت مسكن مهر دانست و اظهار داشت: 46 هزار واحد مسكن مهر در قم و شهرهاي بالاي 25 هزار نفر سهميه استان است كه 25 هزار واحد از آنها تحويل متقاضيان شده است.

40 درصد اعتبارات عمراني كشور توسط وزارت راه و شهرسازي هزينه مي‌شود

وي در ادامه به ادغام دو وزارت‌خانه مسكن و شهرسازي و راه و ترابري اشاره كرد و گفت: 40 درصد اعتبارات عمراني كشور در وزارت خانه راه و شهرسازي هزينه مي‌شود؛ ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها هم مسئوليت سنگيني بر عهده داشته و در مديريت بخش‌هاي حمل و نقل ريلي، جاده‌اي سهم عمده‌اي دارند.

نصراللهي با بيان اينكه 360 كيلومتر راه ريلي در استان قم وجود دارد خاطرنشان كرد: طرح انتقال خطوط راه‌آهن به خارج از شهر قم در دست اقدام است؛ نخستين فرودگاه بين‌المللي خصوصي كشور هم در قم در حال ساخت است و با احداث آن گام بزرگي در رونق حمل و نقل هوايي برداشته خواهد شد.

قائم مقام وزير در استان قم مسكن مهر را مورد توجه قرار داد و بيان داشت: مسكن جزو نيازهاي اساسي و اوليه هر خانواده و جامعه است و هر دولتي كه بتواند اين مشكل را حل كند بسياري از معضلات را برطرف كرده است.

تحويل 25 هزار واحد مسكن مهر قم به متقاضيان

وي قم را جزو استان‌هاي برتر در ساخت مسكن مهر دانست و افزود: 46 هزار واحد مسكن مهر در قم و شهرهاي بالاي 25 هزار نفر سهميه استان است كه 25 هزار واحد از آنها تحويل متقاضيان شده است.

نصراللهي تصريح كرد: ساخت مدارس، مساجد و امكانات زيربنايي و روبنايي در مناطقي چون پرديسان كه مسكن مهر قم در آنها اجرايي شده هم در دستور كار قرار گرفته و برخي از آنها به بهره‌برداري رسيده‌اند.

مديركل راه و شهرسازي استان قم با اشاره به واگذاري زمين براي ساخت مصلي در پرديسان گفت: نخستين نماز جمعه اين بخش از استان قم هم تابستان امسال برپا شد.

وي با بيان اينكه تبديل جاده قم – گرمسار به آزادراه يكي از پروژه‌هاي مهم ملي و به ارزش 500 ميليارد تومان است عنوان داشت: اين آزادراه در حقيقت بخشي از راه بزرگ حرم تا حرم يعني از قم تا مشهد مقدس محسوب مي‌شود و توسط بخش خصوصي در حال انجام است؛ قرار بود 50 كيلومتر نخست اين پروژه ملي تا هفته دولت امسال به اتمام برسد اما به علت حجم بالاي كار چند ماه تاخير در بهره‌برداري از آن به وجود آمده و قرار جديد بر اين است كه تا آبان‌ماه اين فاز به پايان برسد.

تبديل محور قديم قم – تهران به بزرگراه

نصراللهي با اشاره به توجه دولت به توسعه راه‌هاي روستايي در قم گفت: تكميل مسير قم به نيزار به طول 14 كيلومتر هم در حال احداث است؛ جاده قديم قم – تهران هم به بزرگراه تبديل خواهد شد كه 14 كيلومتر نخست آن به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

مديركل راه و شهرسازي استان قم ادامه داد: استان قم طي دو ماهه نخست سال جاري در زمينه كاهش تصادفات جاده‌اي با كاهش 29 درصدي رتبه نخست كشوري را كسب كرده است؛ كسب رتبه نخست ملي در زمينه گشت‌هاي جاده‌اي از ديگر افتخارات اداره كل راه و شهرسازي قم محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به افزايش بار ترافيكي در قم در مناسبت‌هايي چون عيد نوروز، تابستان و اواخر هفته گفت: قم شاهراه ارتباطي 17 استان كشور است و بيشتر مسافران هم از طريق جاده‌ها اقدام به سفر مي‌كنند به همين دليل به وسيله راهكارهايي چون نصب علايم ترافيكي، اصلاح نقاط حادثه‌خيز و ساير ابزارها درصدد كاهش تصادفات هستيم.

مسير قم ـ گرمسار از نظر استاندارد جاده‌اي مشكلي ندارد

نصراللهي در مورد جاده قم ـ گرمسار تصريح كرد: اين مسير از نظر استانداردهاي جاده‌اي مشكلي ندارد اما حجم ترافيك در آن بسيار بالاست به همين دليل تبديل شدن آن به آزادراه در دستور كار قرار گرفت هرچند در زمينه علايم ترافيكي مشكلاتي در آن وجود داشت كه اصلاح خواهد شد.

مديركل راه و شهرسازي استان قم با بيان اينكه اين مسير در حال حاضر مسدود و به عنوان كارگاه تحويل پيمانكار است گفت: تخلف از قانون و عبور و مرور در اين جاده در حال حاضر موجب بروز حوادثي مي‌شود كه بايد در اين زمينه فرهنگ‌سازي صورت بگيرد.

وي افزود: 85 تا 90 درصد تصادفات و جراحات در اين مسير ناشي از عوامل انساني بوده و 10 تا 15 درصد مربوط به نقص جاده است؛ شانه‌هاي جاده هم استاندارد بوده و حداكثر سرعت مجاز در آن 80 كيلومتر در ساعت بوده و نبايد تخلف از آن صورت بگيرد.

5 ميليارد تومان ديگر براي تكميل پل پرديسان مورد نياز است

نصراللهي در مورد پل پرديسان و زمان‌بندي اين پروژه اظهار كرد: اگر اعتبارات لازم تامين مي‌شد وعده قبلي در مورد اتمام آن تا شهريورماه تحقق مي‌يافت اما مشكلات مادي كشور بر هيچ كس پوشيده نيست؛ براي اين طرح تاكنون 7 ميليارد تومان هزينه شده و در صدد هستيم براي ادامه پروژه حدود 5 ميليارد تومان ديگر را فراهم كنيم.

مديركل راه و شهرسازي استان قم در مورد مسكن مهر قم گفت: مسكن مهر پروژه‌اي ملي و بسيار عظيم است و بايد نيمه پر ليوان را هم ديد؛ در مناطقي چون جعفريه، كهك يا سلفچگان جمعيتي در حدود چند صد نفر تا نهايت چند هزار نفر زندگي مي‌كنند اما وقتي قرار است جمعيت 150 هزار نفري را در آنجا ساكن كرد نمي‌توان به يكباره تمام زيرساخت‌هاي شهري را ايجاد كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحویل ، مسکن مهر ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار