عضو مجلس خبرگان گفت: سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه هدی در قبرستان بقیع می‌تواند بعنوان رمز بیداری امت اسلامی در برابر جریانات افراطی و تکفیری قلمداد شود و همه متفکرین جهان اسلام باید در این جهت قدم بردارند و قلم بزنند.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با تسلیت هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع توسط وهابیون افراطی، گفت: هشتم شوال سال 1344، یکی از نقاط تاریک و سیاه تاریخ معاصر اسلامی است که توسط یک جریان خارجی مسلک و ناصبی مسلک به نام وهابیت رخ داد و حزن و اندوهی بی‌پایان را در دل‌های مومنین جاری ساخت.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جنایت‌هایی که در عراق، سوریه، مصر و سایر بلاد اسلامی در حال وقوع است، اظهار داشت: دنیای اسلام زشتی چهره جریان خارجی مسلک وهابیت را در حال حاضر بیش از پیش مشاهده می‌کند.  
 
آیت‌الله حیدری ادامه داد: اگر مسلمانان به موقع در مقابل این جریان خارجی مسلک، اتخاذ موضع نداشته باشد، آثار زیان‌بارتر و حوادث فاجعه‌آمیزتری بر پیکره جهان اسلام تحمیل می‌شود.  
 
عضو مجلس خبرگان افزود: موضع‌گیری در مقابل جریان وهابیت، ناشی از طایفه‌گری و پیروی از مذهب خاصی نیست،‌ بلکه از عقلانیت و تفکر صحیح اسلامی نشأت می‌گیرد.  
 
آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه اسلام همواره در طول تاریخ از جریانات افراطی ضربه دیده است، بیان داشت: سلفی‌گری قرن چهارم با محوریت بر بهاری، سلفی‌گری قرن هشتم با محوریت ابن تیمه و سلفی‌گری قرن دوازدهم با محوریت محمد‌بن‌عبدالوهاب، همه و همه حلقه‌های متصل زنجیری است که در صدر آن خوارج و در ذیل آن وهابیت تکفیری قرار دارد.  
 
امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: افراطی‌گری‌های وهابیون در جهت زمینه‌سازی برای تحميل و تثبيت سلطه صهیونیسم و آمریکا بر دنیای اسلام است.  
 
آیت‌الله حیدری در پایان خاطرنشان کرد: سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه هدی در قبرستان بقیع می‌تواند بعنوان رمز بیداری امت اسلامی در برابر جریانات افراطی و تکفیری قلمداد شود و همه متفکرین جهان اسلام باید در این جهت قدم بردارند و قلم بزنند. 

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: حیدری ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار