عضو کمیسیون بهداشت خانه ملت در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مقوله ورزش به دلیل اهمیتی که دارد از عهده یک وزیر و یا حتی چند وزیر بر نمی آید و باید شخص محترم ریاست جمهور و همه ی وزرای ذیربط به وی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،  رجب رحمانی نماینده تاکستان در صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وقتی که انسان شرایط موجود و موقعیت جهانی را پس از رحلت جانسوز امام بزرگوار مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد کاملا آن جمله جاویدان ایشان " که پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت شما آسیبی نرسد" به عین متوجه می شود.

 وی ادامه داد: شرایط جهانی، شرایط مصر و شرایط کشورهای مختلفی که در خاورمیانه وجود دارد بیانگر این مطلب است.

عضو کمیسیون بهداشت خانه ملت تصریح کرد: آرزوی توفیق برای دولت عزیز و بزرگوار داریم به ویژه با توصیه هایی که مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره ) داشتند باید دولت را کمک کرد.

رحمانی اظهار داشت: زمانی که در مجلس چهارم و پنجم به ویژه مجلس پنجم موضوع استان شدن قزوین رای نیاورد و شلوغ شد من خواستم بگویم که آقای روحانی تدبیر و بزرگواری کردند که استان قزوین در چهار خرداد 76 رای آورد.

وی ادامه داد: مخالفت من با بعضی از برنامه های آقای سلطانی فر که یکی از مدیران فعال در قسمت های خود بوده اند به معنای مخالفت کل کابینه و برنامه های دولت وی نیست من حتی به عنوان موافق با کلیت برنامه دکتر روحانی نیز صحبت کردم.

رحمانی تصریح کرد: مسئله ورزش و جوانان به دلیل حساسیتی که داشت مجلس شورای اسلامی، سازمان تربیت بدنی را که مستقیم زیر نظر رئیس جمهور بود تشخیص داد به صورت وزارت ورزش و جوانان درآید.

نماینده مردم تاکستان در ادامه افزود: مسئله ورزش یک موضوع کشوری است و عام است و مسئله جوانان که امیدهای کشور هستند موضوع بسیار مهمی است.

رحمانی گریزی بر فرمایشات حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری داشت و گفت: ورزش را باید برای سلامت زن و مرد انجام داد  ورزش یک تکلیف اسلامی و الهی است و من به همه ی مسئولین و دست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی و اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم ساخته و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش ها، نوآوری ها و خود کفایی همکاری و همیاری کنم.

وی ادامه داد: ورزش امر به معروف است ورزش یک تکلیف الهی است ، نماز کلید بهشت و ورزش کلید سلامتی است در اسلام ورزش به عنوان یک اصل است باید به مردم آموزش داد تا به طور طبیعی ورزش کنند ورزش یکی از مسائل اساسی و اصولی درجه یک جامعه است.

رحمانی  اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: اگر یک جمله از من بپرسید که از جوانان چه می خواهید خواهم گفت، تحصیل، تذهیب و ورزش .

نماینده مردم تاکستان در خانه ملت تصریح کرد:  من مطالعاتی درباره برنامه های جناب آقای سلطانی فر که یکی از چهره های سیاسی هستند انجام دادم.

وی ادامه داد: اولا مقوله ورزش به دلیل اهمیتی که دارد از عهده یک وزیر و حتی چند وزیر خارج است بنابر این شخص محترم ریاست جمهور و همه ی وزرای ذیربط باید به وی  برای حل مشکلات و معضلات در این حوزه کمک کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: چند نکته است که آقای سلطانی فر باید بگویند آنها را چگونه می خواهند انجام دهند اولا در هیچ کجای دنیا سابقه  ندارند  که بازیکنان یک رشته ای مانند فوتبال دهها و صدها برابر از رشته های دیگر همچون کشتی به آنها اعتبار داده شود.

وی تصریح کرد: جناب سلطانی فر بفرمایند که با مثلا دو شغله ها که قبلا مجلس هم تصویب کرد چکار خواهند کرد برای مسئله امتحانات ورزشی برای مناطق محروم و مستضعف مناطق دور افتاده چه تدبیری خواهند اندیشید آیا توجه در امر ورزش به مراکز استان ها و نقاط مهم خواهد بود و یا به نقاط محرومی همچون کهنوج، دهلران،‌ سراوان و حتی تاکستان صورت می گیرد.

رحمانی اظهار داشت: ما در تاکستان حتی یک مکان برای ورزش بانوان نداریم و این مسئله ای است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است .

نماینده مردم تاکستان اظهار داشت: آیا تمام توجهات ورزش باید همان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد.

رحمانی تاکید کرد: در خصوص هماهنگی خانه های ورزش و نهادهای مختلف چه مسئله ای را انجام خواهید داد یکی از موضوعات مهم جوانان که با ورزش و جوانان ادغام شده است مسئله ی اشتغال و ازدواج آن ها است.

عضو کمیسیون بهداشت خانه ملت در پایان با بیان اینکه مسئله بیکاری جوانان را جناب سلطانی فر به چه شکلی حل خواهند کرد خاطر نشان کرد: مسئله مقابله با مافیای ورزش، حضور سیاسیون در حوزه ورزشی و همچنین کسب مجدد کرسی هایی که ما در صحنه های مختلف بین المللی داشتیم چه اقداماتی انجام خواهند داد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش + صوت

انتهای پیام/
برچسب ها: رحمانی ، مخالفت ، وزیر ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار