به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه روسی "پراودا"؛ بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه میشیگان، کاربر با فعالیت در شبکه اجتماعی فیس بوک احساس عشق به زندگی و خوشبختی را از دست می دهد. در این تحقیق 82 نفر بزرگسال عمدتاً جوان که دارای حساب کاربری در فیس بوک بودند به مدت 14 روز مورد آزمایش قرار گرفتند.
نتیجه مطالعات نشان داد افراد جوانی که در این مدت از فیس بوک بیشتر استفاده کرده بودند، دچار حس بدبختی و ناکامی بیشتری شدند. علاوه بر آن، در عرض دو هفته میزان رضایت از زندگی در آزمایش شوندگان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود.
ایتان کروس نویسنده این تحقیق و عضو وابسته مؤسسه پژوهش های اجتماعی می گوید: «در نگاه اول، فیس بوک روش ارزشمندی برای ارضای نیازهای اساسی انسان به روابط اجتماعی است. با این حال برعکس، حس شادکامی و خوشبختی را انسان می گیرد».