اوضاع ناپایدار سیاسی ، تشدید ناامنی ها و خشونت های خونین مصر، صنعت گردشگری مصر را که منبع درآمد اصلی این کشور است،در سرآشیبی سقوط قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری فرانس24 در گزارشی به بررسی وضع صنعت بحران زده گردشگری مصر پرداخت واعلام کرد از زمانی که رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور برکنار شده مصر سرنگون شده است یعنی از دو و نیم سال پیش تاکنون،صنعت گردشگری مصر که بخش کلیدی اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد فروپاشیده است.

این در حالی است که ناآرامی ها و خشونت های خونین دو هفته اخیر این کشور نیز اوضاع را برای این بخش اقتصادی درآمدزا مصر به مراتب بدتر کرده است. در سالهای گذشته، هواپیماهایی که از مبدا فرانسه به سوی قاهره پرواز می کردند، پر از گردشگران فرانسوی بودکه برای دیدن آثار تاریخی مصر به این کشور می رفتند اما امروز تقریبا هیچ گردشگر فرانسوی حاضر نیست در این شرایط برای گردشگری به مصر برود.تنها کسانی که از فرانسه به مصر می روند فرانسوی های مصری تبار هستند که خانواده هایشان در مصر زندگی می کنند و آنها برای دیدنشان به کشور زادگاه خود می روند.

قبل از وقوع انقلاب مصر، مصر و اهرام ثلاثه آن یکی از مقصدهای مورد علاقه فرانسویان بود. آمار و ارقام این واقعیت را تایید می کند: در سال 2010 فقط 600 هزار گردشگر فرانسوی از مصر بازدید کردند اما در سال 2012 رقم این شاخص به 350 هزار گردشگر فرانسوی رسید.در سال 2013 که اوضاع از این نظر فاجعه آمیز شد و فضای اطراف اهرام ثلاثه که در گذشته پر از گردشگر خارجی بود اکنون تقریبا همه روزه خالی است.

بر اساس آمار و ارقامی که سازمان تشویق گردشگری فرانسه ارائه کرده است در سه ماهه نخست امسال تنها 56 هزار فرانسوی از مصر و اماکن تاریخی آن بازدید کرده اند.

"ژان فرانسوا ریال" رئیس هیئت مدیره آژانس مسافربری«مسافران جهان» در باره علت کاهش شمار گردشگران فرانسوی بازدید کننده از مصر می گوید مردم به طور کلی نگران اوضاع سیاسی ناپدار و ناامنی های مصر هستند به همین علت برای سفر به این کشور خطرپذیری نمی کنند.

این درحالی است که شرکت های خارجی نیز با تشدید شدن اوضاع امنیتی در مصر تصمیم گرفته اند فعالیت های خود را در این کشور متوقف کنند واین امر مشکلی دیگری بر مشکلات اقتصادی مصر افزوده است.

شرکت جنرال موتورز آمریکا،شرکت نفتی رویال دویچ شل که بزرگترین شرکت نفتی اروپاست و شرکت الکترولوکس سوئد که دومین شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی است فعالیت های خود را در مصر متوقف کرده اند.
برچسب ها: مصر ، سراشیبی ، گردشگری ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار