مسئولان نظارت بر تردد کشتی ها در کانال پاناما تصمیم گرفته اند کشتی متعلق به کره شمالی را که ماه ژوئیه به ظن قاچاق اسلحه در این کانال توقیف شد مبلغ یک میلیون دلار جریمه کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، رئیس بخش نظارت بر تردد کشتی ها در کانال پاناما اعلام کرد این کشتی عبور و مرور امن در کانال پاناما را آشکارا نقض کرده است و اینگونه مسائل به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی افزود مسئله مربوط به کشتی کره شمالی بسیار جدی است و احتمال می رود مبلغ یک میلیون دلار جریمه برای این کشتی درنظرگرفته شود.

پاناما پیشتر نیز کاپیتان و 35 خدمه این کشتی را به تلاش علیه امنیت این کشور و نیز نقل و انتقال غیرقانونی تجهیزات نظامی اعلام نشده متهم کرده است.

گروهی از کارشناسان کمیته شورای امنیت سازمان ملل که بر تحریم های کره شمالی نظارت دارد به منظور تحقیق و تفحص درباره اینکه کشتی کره شمالی تحریم های تسلیحاتی این سازمان را نقض کرده است یا خیر وارد پاناما شده اند.

سازمان ملل پیونگ یانگ را در ارتباط با برنامه های هسته ای و موشکی این کشور تحریم تسلیحاتی کرده است.

پیونگ یانگ و هاوانا اذعان کرده اند این کشتی حامل تسلیحات قدیمی بوده که کوبا برای تعمیر و نوسازی به کره شمالی ارسال کرده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار