يکي از مسائل مهم در زمينه حفاظت اطلاعات و نگهداري آن‌ها، مبحث تهيه نسخه‌هاي پشتيبان از اطلاعات است که به آن گرفتن Back Up مي‌گويند.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،در ویندوزفون 8 امکان پشتيبان‌گيري جامع و کامل در خود اين سيستم‌عامل نهفته شده است و امکان پشتيبان‌گيري و بازيابي اطلاعات به صورت پيش‌فرض در آن قرار داده شده است.

اين ويژگي شامل پشتيبان‌گيري از پيامک‌ها، تنظيمات برنامه‌ها، عکس‌ها و فيلم‌ها مي‌شود. براي اين کار کافي است در ابتدا با استفاده از يک اشتراک مايکروسافت در گوشي‌تان وارد شويد تا به اين وسيله اطلاعات به صورت ابري در فضاي مجازي ذخيره شوند.

 اين ويژگي به صورت پيش‌فرض از مواردي همچون فهرست علاقه‌مندي‌هاي اينترنت اکسپلورر، فهرست برنامه‌هاي نصب شده، تنظيمات تم ويندوزفون، تاريخچه تماس‌ها، تنظيمات برنامه‌ها، پيامک‌ها و تصاوير با کيفيت بالا نسخه پشتيبان تهيه مي‌کند. 

براي اين که تنظيمات اين بخش را به صورت جزئي‌تر و به صورت دستي تغيير دهيد بايد به قسمت Settings رفته و گزينه System را انتخاب کنيد و سپس به بخش Backup برويد. تنظيمات شامل قسمت‌هاي مختلفي چون نرم‌افزارها، پيامک‌ها و تصاوير و فيلم‌ها مي‌شود. شما مي‌توانيد در اين قسمت تعيين کنيد که هنگام بازيابي فهرست برنامه‌ها، کدام يک باز گردانده شوند. 

در ويندوزفون 8 مي‌توانيد تنظيم کنيد که به صورت خودکار از پيام‌هاي‌تان پشتيبان تهيه شود. ضمنا اگر يکي از گفت و گوهاي‌تان را در قسمت پيام‌ها حذف کنيد، از روي نسخه پشتيبان نيز حذف خواهد شد. نسخه پشتيبان فيلم‌ها و تصاوير نيز در Skydrive  ذخيره مي‌شوند. عمليات بازيابي نيز با همان اشتراک مايکروسافت امکان پذير است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.