خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به لزوم مراقبت از بيت‌المال گفت: وزراي پيشنهادي در پست‌هايي كه به زيرمجموعه‌ها واگذار مي‌كنند بايد توجه كنند كه بهترين، شايسته ترين، پاك ترين، ولايتمدارترين و كارشناسان را قرار دهند و از انتخاب افراد نالايق پرهيز کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني خطيب نمازجمعه امروز تهران در خطبه اول خود ضمن قرائت آياتي از قرآن كريم، گفت: اگر در زندگيتان با تقوي باشيد،  نور و چراغ داريد و راه را از چاه خواهيد شناخت.
 
وي افزود: به بركت يك ماه روزه، در ماه شريف رمضان اميدوارم توفيق پيدا كرده باشيم كه صفت تقوي را در خودمان ايجاد كنيم، چرا كه اين مهم رمز ايجاب روزه است.
 
خطيب نمازجمعه تهران، با اشاره به ماه مبارك رمضان تصريح كرد: تمام ما به بركت روزه ماه رمضان به اندازه استعداد و قابليتمان نوري بدست آورده و معنويتي نصيبمان شده است، قلب‌ها رقيق و احساسات ديني ما تقويت شده است، همچنين رابطه‌مان با خدا نيز رو به قوت رفته است.
 
وي تاكيد كرد: بايد بكوشيم كه اين نورانيت را بعد از ماه مبارك رمضان نيز حفظ كنيم ،چرا كه حيف است نوري كه در ماه مبارك رمضان بدست آورده ايم را در اثر غفلت اندك اندك از دست مان برود.
 
خطيب موقت نمازجمعه اظهار داشت: بايد بكوشيم كه حالات معنوي كه در سحرهاي ماه مبارك رمضان داشتيم را حفظ و ادامه دهيم.
 
آيت الله موحدي كرماني در خصوص تشكيل كابينه دولت بيان كرد: به حمدالله اين برنامه به خوبي عملياتي شد و بحث‌ها و انتقادها آزادانه بيان مي‌شد، از زبان نمايندگان مردم خواسته‌هاي مردم بيان مي‌شد و آنها به وزراي پيشنهادي دولت مشكلاتي كه در كشور بود را بيان مي‌كردند و از آنها مي‌خواستند كه اگر مي‌توانند مشكلات را حل كنند، پا به اين عرصه بگذارند و اگر نمي‌توانند انصراف دهند.
 
وي با اشاره به پخش مستقيم بررسي كابينه دولت يازدهم از صدا و سيما بيان كرد: از صدا و سيما نيز تشكر مي‌كنيم كه مطالب را به صورت مستقيم منعكس كردند و مردم نيز به خوبي با اين مسائل آشنا شدند، همچنين راي نمايندگان مردم به وزراي پيشنهادي را مي‌توان راي مردم دانست.
 
آيت الله موحدي كرماني تصريح كرد: البته در برخي از نطق‌ها انتظار ميرفت كه اخلاق اسلامي مورد توجه قرار گيرد.
 
خطيب نمازجمعه تهران با بيان تذكراتي به دولت منتخب و كابينه تشكيل شده ادامه داد: كابينه تشكيل شده بايد به مسئله حكومت اسلامي توجه داشته باشند، چرا كه اين مهم امري حياتي در نظام ديني و در اسلام هست.
 
وي افزود: آقاياني كه ديروز آمدند و از مجلس شوراي اسلامي به عنوان وزير راي اعتماد گرفتند، بدانند كه جايگاهشان رفيع و مسئوليت بسيار بسيار سنگيني داريد. شما بايد نسبت به وظايف خود شناخت پيدا كنيد و اگر آنها بخواهند كه وظايفشان را به صورت فشرده بشناسند، من توصيه مي‌كنم كه عهدنامه مالك اشتر را جلوي خود بگذارند، همچنين آنها بايد به توصيه‌هاي امام در وصيتنامه و در سخنراني‌هايشان و همچنين توصيه‌هاي مقام معظم رهبري توجه كنند.
 
آيت الله موحدي كرماني ادامه داد: سفارش سوم من به كابينه تشكيل شده اين است كه دولت و اعضاي آن پيوسته پس از پايان هر روز از خود بپرسند كه آيا به وظايفي كه برعهده‌شان است عمل كرده‌اند يا خير.
 
وي تصريح كرد: وزراي انتخاب شده، بايد نسبت به پست خود اشراف كامل داشته باشند و افراد صادق، مورد اعتماد و دلسوز و بي طرف را انتخاب كنند و از آنها بخواهند كه زيرمجموعه هاي خود را مورد توجه قرار دهند و نسبت به اعمالي كه انجام مي دهند دقت لازم را داشته باشند.
 
خطيب نمازجمعه تهران تاكيد كرد: وزراي انتخاب شده نسبت به مردم بايد بسيار مهربان باشند و ضمن آنكه آنها را دوست خود بدانند خادم آنان باشند. همچنين در مراجعت هايي كه مردم با آنها دارند به خواسته آنها دقت كنند.
 
وي ادامه داد: وزراي پيشنهادي در پست‌هايي كه به زيرمجموعه‌ها واگذار مي‌كنند بايد توجه كنند كه بهترين، شايسته ترين، پاك ترين، ولايتمدارترين و كارشناسان را قرار دهند و از انتخاب افراد نالايق پرهيز کنند.
 
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به لزوم مراقبت از بيت‌المال خاطرنشان كرد: شرايط ما شرايطي نيست كه هزينه‌هاي غيرلازم خرج شود، چه لزومي وجود دارد كه دكوراسيون‌ها عضو شود، با همان وضع موجود بسازيد و هزينه را به دوش مردم تحميل نكنيد، چرا كه بيت المال مهم است.

آيت‌الله موحدي كرماني در خطبه دوم خود با اشاره به حوادث اخير گفت: بارگاه امام حسن‌مجتبي(ع)، حضرت زين‌العابدين(ع)، امام باقر(ع) و امام جعفرصادق (ع) به دست جنايتكاران وهابي تخريب شد كه اين مصيب بزرگي بوده و جهان اسلام و تشيع را داغ‌دار كرده است.
 
وي در ادامه افزود: آنها تصور مي‌كنند كه مي‌توانند با اين اقدامات نور اهل‌البيت(ع) را خاموش كنند، اما آنها غافلند كه نورانيت اهل البيت در دلهاي مردم جاي دارد.
 
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به سالگرد آزادي اسرا و آزادگان، تصريح كرد: در اين ايام آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي بازگشتند، آنهايي كه درس تحمل، استقامت را به همگان داده‌اند.
 
آيت الله موحدي كرماني ادامه داد: اين روزها سالگرد ارتحال عالم والامقام شيخ بهايي فقيه، مفسر ، رياضيدان، اديب، شاعر، حكيم و ...، همچنين رحلت آيت‌الله بروجردي و شهادت حضرت عبدالعظيم حسني، شهادت مرحوم سيداسدالله لاجوردي و شهادت سه تن از پاسداران كميته (طاهري، طهماسبي، ميرحبيبي) به دست منافقين را پيش‌رو داريم.
 
وي ادامه داد: آنچه در کشور مصر اتفاق افتاده همه ما را به شدت متاثر کرده، آن انقلابي كه در مصر رخ داد و همگي ما خوشحال شديم، ببينيد كه امروز به کجا منتهی شده است؟ و ما الان چه صحنه‌هایی را مشاهده می‌کنیم؟ نخبگان سیاسی، علمی و دینی مصر باید هرچه زودتر فكري كنند و مقابل این کشتار فجيع را بگيرند، گروه‌های مردمی به جان یکدیگر افتادند و نتیجه‌ای جز زخمی و كشته و شهید بیشتري نيست.
 
آيت‌الله موحدي كرماني تاكيد كرد: باید سعي کنیم ميان عناصر درگیر هرچه زودتر اصلاح به وجود آید و جلوی خونریزی‌ها گرفته شود و همچنین جلوی دخالت قدرت‌های بیگانه هم گرفته شود که معمولا آنان در این مسائل نقش اساسی دارند، نگذارند بهانه‌ای به دست ابرقدرت‌ها بیفتد که برای اینکه امنیت را تامین کنند، وارد کشور شوند كه این خود بزرگترین بلا برای آن کشور است.
 
وي با اشاره به اشغال رسمي 65 ساله فلسطین به دست صهیونیست‌ها بيان داشت: 65 سال است که از اشغال رسمی فلسطین می‌گذرد که پیوسته آنان گرفتار ظلم و جور، تخریب خانه‌ها و قتل و اجحاف و انباشتن زندان‌ها از بیگناهان هستند و عجیب‌تر این است که قدرت‌های مسلط غرب هم که مدعی دروغین حقوق بشر و دموکراسی هستند، اصلا اعتنایی ندارند، نه تنها اعتنا بلکه از صهیونیست‌ها حمایت هم می‌کنند.
 
آيت‌الله موحدي‌کرماني به شرح یک ماجرا در یک روستای فلسطینی پرداخت و اظهار داشت: دهم آوریل 1948 قوای مسلح یهود به دیر یاسین قریه‌ای نزدیک به بیت‌المقدس حمله کردند، 250 نفر از اهالی آن را از زن و مرد و عاجز کشتند، با بریدن دست و پا و دریدن شکم ها و کندن گوش‌ها و بیرون آوردن چشم‌ها و له کردن جمجمه‌ها، اجساد و زنده‌ها را مثله کردند و اجساد را به چاهی ریختند.
 
وي افزود: اتحادیه دولت‌های عرب کتابی به نام تجاوزات یهود منتشر کرده که در آن ده‌ها مورد از تجاوزات یهود را با عکس‌های روشن منتشر کرده است. جنایت‌پیشه‌های وحشی عده‌ای از دختران عرب را اسیر کردند و آنان را عریان در کامیون‌های بی‌سرپوش ریختند و در شهرهای یهودی مخصوصا در شهر بیت‌المقدس جدید، از بین مردم عبور می‌دادند.
 
 موحدي كرماني تاكيد كرد: یهودیان رذل و پست از آنان عکس می‌گرفتند این جنایت وحشیانه دنیا را تکان داد، جمعیت صلیب سرخ بین‌المللی فردی را برای مطالعه درباره وضع این قریه فرستاد، یهودیان پس از اطلاع یک روز موعد بازدید را عقب انداختند و در آن یک روز تا جایی که توانستند آثار جنایت‌ها را محو کردند و مخصوصا اجساد مثله شده را در چاهی ریختند و درب آن را بستند.
 
وي تصريح كرد: نماینده صلیب سرخ ضمن گردش در میانه خرابه‌ها و بازدید بقیه اجساد و اعضای قطعه قطعه شده، تصادفا به آن چاه برخورد و همه اجساد را که با زشت‌ترین صورت‌ها مثله شده بود، از چاه بیرون آورد و در میان اجساد یک طفل 6 ساله را که هنوز رمقی داشت مشاهده کرد و او را فورا به بیمارستان فرستاد تا معالجه شود، جالب این است که استعمار و تهدیدات صهیونیست‌ها نماینده صلیب سرخ را به وحشت انداخت و جرات نکرد که مشاهدات خود را گزارش دهد و فقط در گزارش خود نوشت وضع این دهکده بسیار وحشت بار بود.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی تاكيد كرد: دهها مورد مشابه اتفاق افتاد و چنان رعب و وحشتی در دل اعراب ساکن ایجاد نمود که بیش از یک میلیون مسلمان و مسیحی و عرب دست از همه چیز خود برداشتند و سر به بیابان گذاشتند، نظیر همین فاجعه شوم را در قریه ناصر‌الدین عملی کردند و تمام آن قریه را کشتند و به آتش زدند و آن قریه از صفحه وجود محو شد.
 
خطيب نمازجمعه تهران اظهار داشت: خدا را شکر که ملت فلسطین، مردم واقعی فلسطین بیدارند و این مذاکره‌ای که برخی از فلسطینی‌ها به نام نماینده فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، فلسطینی‌ها آنان را رد می‌کنند و می‌گویند این افراد اصلا نماینده ما نیستند، خدا را شکر ملت فلسطین بیدارند و توجه دارند که سازش یعنی دزد و قاتل را به رسمیت شناختن و به دزد مدال دادن.
 
وي تصريح كرد: کسانی که به نام فلسطین در جلسات سری و مخفیانه می‌نشیند و مذاکره می‌کند، نماینده فلسطینی‌ها نیست بلکه خائن به آرمان فلسطین است، نهضت فلسطین دیگر تبدیل به اسلامی خالص شده است، این افراد از امام حسین و انقلاب ایران الهام گرفتند و هر نوع فشاری را تحمل می‌کنند و منطق آنها این است، تحمل هر نوع فشار و ظلم آری اما ذلت هرگز.
 
وی ادامه داد: چهارشنبه آینده 30 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی به دست این جانیان است که در کشور ما به عنوان روز مسجد نامگذاری شده است، خداوند انشاءالله شر این جانیان را به خودشان برگرداند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در پايان با اشاره به انفجار اخیر در لبنان خاطرنشان كرد: در همه این قضایا رژیم صهیونیستی نشسته و به اختلاف مسلمانان لبخند می‌زند و منتظر است روز بدتری را نصيب مسلمانان كند، همچنين انفجار لبنان هم فاجعه دیگری بود که به وجود آمد و غم ما را بیشتر کرده است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: خطیب ، نماز ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار