در حوزه فرهنگی مشکل ما مخفی نگه داشتن اطلاعات از یکدیگر است در صورتی که شرکت‌های خارجی با هم اطلاعاتشان را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛همایشی با عنوان برندینگ اینترنتی با حضور مدیر سابق بازاریابی شرکت یاهو، مشاور ارشد تبلیغات مایکروسافت، مشاور آنلاین بازاریابی KLM و مدیر تبلیغات و سئو شرکت Nokia در تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه دکتر علی کبر جلالی ، کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات پیش روی مدیریت بازاریابی اینترنتی گفت:‌ در حوزه فرهنگی مشکل ما مخفی نگه داشتن اطلاعات از یکدیگر است در صورتی که شرکت‌های خارجی با هم اطلاعاتشان را به اشتراک می‌گذارند.

در ادامه دکتر احمد روستا استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز تاکید کرد: با نسل نوینی از خریداران و نیازمندان روبرو هستیم که نیازهای جدیدی دارند و بسیار خاص هستند. در کنار این عوامل زمانی موفقیت معنا پیدا می‌کند که از تمامی فاکتورها به درستی و به جا استفاده شود.

سپس کریستین هاتسون مشاور ارشد تبلیغات مایکروسافت به لزوم رسیدن به فرهنگی مشترک در بین مردم جهان برای بازاریابی اشاره کرد و گفت: باید دید که زبان بین‌المللی اکثر مردم دنیا چیست و سپس تمایل جهانی در اینترنت را سنجید. برای مثال ترجمه سایت به زبان‌های زنده دنیا توسط یک نویسنده خوب می تواند از عواملی باشد که تاثیر بسیاری در بازدید سایت و افزایش رتبه فضای مجازی خواهد داشت و باید سعی کنید برای ترجمه سایت خود هرگز از مترجم گوگل استفاده نکنید البته در این بین نباید نقش عوامل فرهنگی را فراموش کرد.

وی در ادامه به نقش مهم موتورهایی همچون گوگل و تلفن‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: می توان در راستای برندینگ از بازاریابی موبایل استفاده کرد و در رابطه با آمارگیری‌های اینترنتی، آمارگیر گوگل می‌تواند بسیار موثر باشد. 80 درصد مردم امروز به دنبال اطلاعات در درون موتورهای جست‌وجو و در اینترنت هستند.

در ادامه ماروین ایائو مدیر سابق بازاریابی یاهو از کشور آمریکا در سخنرانی خود عنوان کرد:

همه چیز در آینده متوازن نخواهد بود، فضای تبلیغات اینترنتی در همه در حال رشد است. با ظهور اینترنت، IT به تمامی صنایعی که قبلا در آن وارد نشده بود ورود پیدا کرده است.

او همچنین افزود: وقتی حضور کاربران در فضای مجازی را بررسی می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم که 50 درصد دنیا در بعضی کشورها آنلاین هستند و همین امر فرصت بازاریابی در این محیط را افزایش می‌دهد؛ در این میان بحث پهنای باند بسیار مهم است چرا که تمام این اطلاعات باید توسط سرعتی مناسب انتقال داده شود. بهتر است به جای کار در چندین حوزه تمرکز را در یک حوزه جمع کرد و در ان زمینه عاشقانه کار کرد.

در ادامه برنامه ون دنمشاور آنلاین بازاریابی KLM، به پایه‌های اعتماد در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر گوگل و سایر شبکه‌های اطلاعاتی تبدیل به یک منبع شده‌اند. در این بین رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بسیار پول‌ساز باشند. درست است که آغاز فرآیند تبلیغات آنلاین است اما این موضوع در بین مردم دهان به دهان می‌چرخد و پخش می شود. استفاده از افرادی که نظر آن‌ها در مردم نفوذ زیادی دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این افراد می توانند روی مردم تاثیرگذار باشند.

به گفته او برای گوگل تفاوتی ندارد که لینک‌های اختصاص داده شده به سایت شما مثبت است یا منفی بلکه اهمیت در تعداد لینک‌ها و اهمیت آن‌ها است. در این میان اختصاص برچسب‌ها به موضوعات، عکس‌ها و ویدئوها از اهمیت بالایی برخوردار است. باید این کلیدواژه‌ها را در صفحات اول و نهایتا دوم قرار داد تا بازدید سایت افزایش پیدا کند.

وی در پایان صحبت‌های خود به نحوه طراحی سایت اشاره کرد و گفت:‌ از لحاظ ظاهری باید معماری را طوری طراحی کرد که گوگل تمامی مطالب را به راحتی پیدا کند. محتوای اضافی در سایت‌ها اضافه نکنید و علاوه بر این‌ها باید از تصاویر و ویدیوهایی که استاندارد و قابل اجرا برروی موبایل‌های هوشمند باشند استفاده کرد چرا که امروز عده‌ی بسیاری از مردم دنیا از طریق موبایل به شبکه جهانی وب متصل می‌شوند.

در پایان مهندس حمید سپیدنام برگزار کننده این همایش در پایان به نقش ویدئو مارکتینگ در بالا رفتن RANK و افزایش رتبه در گوگل مربوط می شد اشاره کرد. و سه ویدئو معروف که هر کدام جزابیتهای خاص خودشان را داشتند برای حضار به نمایش در آورد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار