حامد بهداد در برنامه هفت خطاب به رئیس جمهور صحبت هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران برنامه هفت شب گذشته 25 مرداد میزبان حامد بهداد بود.

حامد بهداد در ابتدای این گفتگو در خصوص حس خود نسبت به سن 40 سالگی وحضورش در عرصه بازیگری گفت: ان شاءالله این سن مبعث درون ما باشد و به دنبال آن پیغمبر بیرون من با بصیرت تر وبا فراست تر شود.

وی در خصوص کار با کارگردانان بزرگ بیان کرد : بخشی از آرزوی آدمی با کار در کنار کارگردانان نامی متجلی می شود بالاخره در دوران دانشجویی انسان علاقه مند به کار با کارگردان های بزرگ است و حال بالفعل شدن این استعداد بالقوه لذت بخش است البته دوره ی شاگردی تمام نشده و هر بار در کنار هر یک از این بزرگان یک مسئله ی جدیدی را یاد می گیرم.

این بازیگر خطاب به رئیس جمهور دولت یازدهم عنوان کرد : من عرض تبریک و شادباش خدمت وی و وزرای شان دارم و آرزوی توفیق برای شان می کنم جامعه ی سینمایی از وزرای شان به خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توقعاتی دارند که بی جا نیست فضای ایجاد شده پر از سوءتفاهم است با ورود مردان پخته و با بصیرت این سوء تفاهمات برطرف می شود که البته بخشی از آن از مشکلات اقتصادی نشآت می گیرد.

وی ادامه داد: تبلیغات و صحیح تزریق پول به بدنه ی سینما سبب می شود که تا این حد دوستان با هم مشکل نداشته باشند واز آنطرف در صورتی که هر تفکری از هر جناحی فرصتی برای بیان حرف هایش داشته باشد با شروع یک دوره ی جدید عقده گشایی نمی شود.

بهداد درباره ی ایجاد فضای گفتگو در میان اهالی سینما اظهار داشت:جماعت سینمایی این جنبه را دارند و در جامعه خود هنرمندان متولی فضای نقد و گفتگو هستند و با در معرض نقد قرار گرفتن به تعالی خودمان و سرعتش کمک می کنیم.

وی بیان کرد:میزان زیادی از توفیقم را البته چون خودم را زیر سایه ی امام رضا (ع) می دانم، در تحلیل، گفتگو، آنالیز به دست آوردم و برخی نقطه نظرات در مورد من می توانند به کرسی بنشینند.

محمود گبرلو در ابتدای برنامه بعد از مطرح کردن اسامی کارگردانان بزرگی که حامد بهداد با آن کار کرده و آوردن نام مسعود کیمیایی خطاب به این بازیگر بیان می کند که به احتمال زیاد به خاطر نیاوردن نام مهرجویی مورد غضب بهداد واقع می شود واز رفتار تند وی نسبت به منتقدان و نقد گله کرد و برای نمونه هوشنگ گلمکانی و دو منتقد حاضر در یکی از برنامه های هفت و واکنشش نسبت به صحبت های عرب نیا را مثال زد

این بازیگر که مدام مجری رفتار آن را نسبت به منتقد و نقد عصبانی توصیف می کرد، تصریح کرد:من بر این باورم که هیچکس از نقد مصون نیست حتی خود منتقد هر روز باید با بررسی خود به پردازش جدیدی از خویشتن دست یابد.

وی با اشاره به اینکه اصلا دوست نداشت مجری او را به این سمت بکشاند گفت: هنگامی که در یک برنامه ی فرهنگی یک سری افراد نقد دو فرد را می بینند در صورت ارائه ی نظری در خصوص فرم، محتوا و ساختار آن را در اختیار بگذارند نه اینکه از هر دری سخنی به میان آید این رفتار نسبت به مهرجویی درست نیست ما بچه نیستیم و اینگونه موضوعات نیازی به بررسی ندارد.

بهداد ادامه داد:من انعکاسی از جامعه ی خود هستم در دهه ای که مشغول به کار هستم فیلم های سینمایی نیز به خاطر این منعکس کردن مورد توجه قرار نمی گیرند و امیدوارم در دوره ی جدید جهانی لطیف تر رقم بخورد تا این انعکاس موجب ارتباط هر چه بیشتر مردم با سینما شود صنعت سینما متاسفانه امروز ورشکسته است.

اين بازيگر در مورد خود گفت: "حامد بهداد" شگفت‌آور و عالي است. من خودم را خيلي دوست دارم و هر چه بيشتر در عرصه هنر گام برمي‌دارم از خود راضي‌تر مي‌شوم.

"بهداد" در خصوص جنجال در رسانه عنوان كرد: بعضي از روزنامه‌ها، سايت‌ها و خبرگزاري‌ها جنجال را بر رسالت رسانه ترجيح مي‌دهند، من آدم بي‌انصافي نيستم شايد اين گونه جنجال‌ها كار رسانه است و همين امر شايد با جلب توجه مخاطب سينما سبب جذب بيشتر مردم به اين عرصه شود.

وي در خصوص "هوشنگ گلمكاني" اظهار داشت: من افتخار گفتگو و سلام و عليك را با وي دارم و در مورد "فريبرز عرب نيا" و جوابي كه من در عصبانيت به او دادم بايد بگويم چك نويس‌هاي مرا در رابطه با وي به سرقت بردند و به دروغ آن را مصاحبه‌ي اختصاصي من جلوه دادند، در صورتيكه سرنوشت فرزند "عرب نيا" به عنوان يك فرد حاضر در اين دنيا به اين مسايل ربطي نداشت.

"بهداد" ادامه داد: من بارها نسبت به برداشتن آن چك نويس با مسئولان كافه سينما صحبت كردم اما به اين خواسته‌ي انساني من توجه نشد.

اين بازيگر در خصوص كار با "منوچهر هادي" عنوان كرد: او آدم باهوشي است و با رفتار مخلصانه خود نسبت به سينما روانشناسي، حركت دوربين، بازي بازيگران را به خوبي هدايت مي‌كند و از كار با او لذت برده‌ام.

وي در خصوص بازي در "فرزند چهارم" عنوان كرد: حضور در "آفريقا" به عنوان سرزمين عجايب تنها يك بار براي من اتفاق مي‌افتاد و حضور در اين مكان به دانش اجتماعي من مي‌افزود.

اين بازيگر درباره گرفتن جايزه و اهميت آن بيان كرد: جايزه و تشويق هم لذت‌بخش و هم با اهميت است زيرا نتايج زحمت‌هاي خود را مي‌بينيد. جوايز به عنوان چراغ‌هاي راه شما را به حركت در مسير درست هدايت مي‌كند ولي از يك زماني به بعد تنها حضور در يك اثر خوب و افزودن به آگاهي جامعه از طريق سينما و در خدمت آن بودن براي فرد مهم مي‌شود.

"بهداد" در پاسخ به سؤال مجري مبني بر مغرور بودن عنوان كرد: من قبل از هنرمند بودن به خاطر مسئله ديگري مغرور هستم در واقع من بخاطر وجود خودم و اين نعمت زندگي كه به من عطا شده از خودم لذت مي‌برم.

وي در خصوص بهترين نقش خود در طول بازيگري‌اش اظهار داشت: بازي در "سعادت آباد" را بخاطر تحليل جديدي كه از جامعه داشتم و نقش يك فرد دروغگو را به خوبي درك كرده‌ بودم را بهترين بازي خود مي‌دانم.

اين بازيگر درباره اثر "مهرجويي" به عنوان بدترين كارش تصريح كرد: بازي در "چه خوبه برگشتي" به گمان خودم بدترين كار بازيگري من نيست البته بازيگران گاهي اوقات به دليل بي‌انگيزگي و موارد ديگر اوج و فرودهايي در كار خود دارند ولي من اين فيلمساز را قرباني سانسور مي‌دانم.

"بهداد" در خصوص آموزشگاه بازيگري استاد "سمندريان" اظهار داشت: آموزشگاه استاد سمندريان در روند تربيت بازيگر به حتم تأثيرگذار است، البته در اين مورد نيز به دنبال يكسري از مسايل يكسري افراد با كشيدن خط قرمز دور من گويي قاتل برخي از دوستان را پيدا كرده‌اند.

وي درباره حضور يك بازيگر در چند كار بطور همزمان و درستي و نادرستي اين امر بيان كرد: در دوران دانشجويي اين امر را غلط مي‌پنداشتم اما با وجود شرايط نامطلوب اقتصادي الان اين كار را غلط نمي‌بينم.

اين بازيگر ادامه داد: حرف من با دولتمردان در همين نكته است كه بايد مواظب هنرمندان باشند زيرا آنها شكننده هستند ما بايد در كنار هم در شرايطي كه احوال سينما كمي ناخوش است با گفتگو و تزريق بودجه كلانتر سوءتفاهم‌ها را برطرف كنيم و به طور حتم با بودجه كافي فيلمسازان جديدتري وارد به اين عرصه خواهد شد و ما در آن زمان به آزادي و دموكراسي بهتري خواهيم رسيد.

"بهداد" در خصوص وضعيت بازيگري در حال حاضر تصريح كرد: نمي‌توان همه مسايل را تأسف برانگيز ارزيابي كرد. بعد از انقلاب و رخ دادن جنگ اتفاقات مثبتي رقم خورد و رشد فرهنگي در كشور به وجود آمد اما مشكل اصلي ما در حال حاضر به فيلمنامه نويس‌ها و فيلمنامه‌ها بر مي‌گردد در صورت حل اين مشكل با جامعه‌اي به گستردگي بيشتري روبرو مي‌شويم و به دنبال آن رنگ‌آميزي‌هاي بيشتري در زمينه بازيگري صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: فيلمنامه‌ها بي‌خاصيت شده‌اند و ما بازيگران به طبع قرباني آن هستيم، اميدوارم همه اساتيد فيلمساز چه راستي و چه چپي در سينما كار كنند و صف‌هاي سينما دوباره طولاني شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.