مدیر کل آموزش های شهروندی شهر تهران از آموزش رایگان 1 میلیون پایتخت نشین در قالب طرح شهروند الکترونیک خبر داد.

ابوالفضل رفیع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آغاز مراحل اجرایی این طرح اظهار داشت: ارتقای سطح سواد دیجیتال شهروندان با ارائه دوره های رایگان شهروند الکترونیک، ارائه آموزش های شهروندی، توسعه فرهنگ عمومی از طریق اجرای برنامه های آموزشی غیر حضوری( مجازی) ، توسعه مشارکت های اجتماعی شهروندان از طریق ارائه مشوق های آموزشی در باشگاه شهروند الکترونیک و ارائه بستر لازم برای آموزش مجازی از اهداف این طرح جهت ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی به صورت عمومی در سطح مراکز فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران است.

وی با بیان این که طبق پیش بینی های به عمل آمده 1 میلیون شهروند تحت آموزش رایگان در این طرح قرار خواهند گرفت افزود: با توجه به انجام این طرح در کلیه مناطق 22 گانه شهری تهران تمامی افراد 12 تا 75 سال می توانند از خدمات این طرح برخوردار شوند.

مدیر کل آموزش های شهروندی ادامه داد: ارائه 186 ساعت آموزش در زمینه های فناوری اطلاعات ، مهارت های هفتگانه ی ICDL، سلامت و کار آفرینی، زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته و آموزش های شهروندی از اهم برنامه های آموزشی در این طرح است ضمن این که شرکت کنندگان در تمامی این دوره های گواهی پایان دوره آموزشی از سوی مجتمع دانشگاهی رهروان ولایت دانشگاه تهران دریافت خواهند نمود.

رفیع ادامه داد: یکی از مزیت های آموزش مجازی از طریق باشگاه های شهروند الکترونیک صرفه جویی در وقت، هزینه، افزایش سرعت در انجام کار و رضایت مندی شهروندان است و افراد می توانند در هر ساعتی از شبانه روز از این آموزش ها برخوردار شوند.

وی با اشاره به گستردگی شهر تهران از تقسیم بندی مناطق به 4 پهنه خبر داد و افزود: بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حداکثر تا نیمه شهریورماه در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران فراخوان و ثبت نام صورت پذیرد.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهر تهران تصریح کرد: در این راستا جلسه توجیهی مناطق 3و 4 و7و12و19و21 برگزار تا این مناطق از طریق کانون های محلات و پایگاه های سیار در کانون های پرتردد نظیر ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار و ... نسبت به ثبت نام شهروندان اقدام نمایند ضمن اینکه هر یک از مناطق از طریق سراهای محلات، پیامک، نصب بنر در مکان های پرتردد و .. نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص به شهروندان اقدام خواهند نمود.

رفیع افزود: جلسه توجیهی مناطق 2و 9 و 11 و 14 و 15 و 17 در تاریخ 29 مرداد و مناطق 1و 5و 16 و 20 و 22 در تاریخ 6 شهریور و مناطق 6 و 8 و 10 و 13 و 18 در تاریخ 13 شهریور برگزار خواهد شد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۵۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
من از کرمان مزاهم می شم خسته نباشید ایا من می تونم توی کلاساتون شرکت کنم اگه می شه جواب بدین چه طوری
آخرین اخبار