وزير امور خارجه با بيان اينكه وزارت خارجه يك دستگاه تخصصي بوده كه بايد 24 ساعته بدون توقف كار كند، گفت: تلاش خواهيم كرد تا شايستگي خود را نشان دهيم و به همين خاطر از مردم توقع راهنمايي دارم تا با دعاي خيرشان مرا در اين مسئوليت دشوار ياري كنند تا بتوانيم با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و اجراي سياست‌هاي رئيس‌جمهوري به توفيقاتي در نيل اهداف جمهوري اسلامي ايران داشته باشيم.

محمد‌جواد ظريف در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، درباره پيام راي بالاي نمايندگان مجلس به وي اظهار داشت: وظيفه بسيار سنگيني بر دوش بنده و همكارانم در وزارت خارجه گذاشته شده تا بتوانيم خواسته‌هاي مردم و نمايندگان ملت را به نحوي جامه عمل بپوشانيم كه خود را شايسته اين اعتماد و محبت مردم و نمايندگان مجلس نشان دهيم.  
 
وي تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد تا شايستگي خود را نشان دهيم و به همين خاطر از مردم توقع راهنمايي دارم تا با دعاي خيرشان مرا در اين مسئوليت دشوار ياري كنند تا بتوانيم با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و اجراي سياست‌هاي رئيس‌جمهوري به توفيقاتي در نيل اهداف جمهوري اسلامي ايران داشته باشيم.  
 
وزير امور خارجه درباره اولين دغدغه‌هاي خود در اين پست تصريح كرد: وزارت خارجه يك دستگاه تخصصي بوده كه بايد 24 ساعته بدون توقف كار كند چون در امنيت ملي توقفي وجود ندارد.
 
وي ادامه داد: كارمندان و كارشناسان بسيار قوي در وزارت خارجه وجود دارند و اولين دغدغه من برطرف كردن مشكلات و معضلات منطقه و جهان است.  
 
ظريف تصريح كرد: متاسفانه شرايط در منطقه به ويژه در مصر و خطراتي مثل افراط‌گرايي و فرقه‌گرايي و تحميل ديدگاه‌هاي خارجي به منطقه كه ناشي از فهم نادرست روابط بين‌الملل از سوي قدرت‌هاي بزرگ بوده، معضلاتي است كه بايد با درك صحيح و برنامه درست با آن مقابله كنيم.
 
وزير خارجه افزود: از راهنمايي‌هاي دوست و برادر خوبم جناب آقاي صالحي استفاده خواهم كرد البته در اين دوران همكاري‌هاي بسياري را بايد با وي انجام دهيم چرا كه وزارت خارجه و سازمان انرژي اتمي برنامه‌هاي مشتركي را پيگيري مي‌كند.  
 
وزير جديد امور خارجه كشورمان در پايان درباره احساس خود از تصدي اين پست خاطر‌نشان كرد: با كمال افتخار احساس مي‌كنم كه بار سنگيني بر دوش من بوده و اصلي‌ترين حسي كه دارم مسئوليت بسيار بزرگي است كه به من محول شده و اميدوارم با كمك خداوند اين مسئوليت را با شايستگي به پايان برسانم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار