مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، از افزایش سطح باغات پسته این شهرستان به 600 هکتار در پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


نصرت الله فلاحی گفت: افزایش سطح باغات پسته منوط به تامین اعتبار برای ایستگاه های حاشیه کاسه سد زاگرس و راه اندازی خطوط شبکه سدهای در دست احداث این شهرستان است.

وی افزود : هم اکنون سطح باغات پسته در گیلانغرب 21 هکتار است که دو هکتار آن مثمر است و پیش بینی می شود امسال با شروع کار برداشت این محصول در نیمه دوم مهر با عملکرد 5/1 تن در هکتار در مجموع 30 تن پسته از این باغات تولید شود که 300 میلیون ریال درآمد زایی دارد.

فلاحی با بیان اینکه امسال سومین سالی است که شاهد تولید پسته در باغات این شهرستان هستیم، اظهار کرد: تاکنون 10 هزار و 640 پیوندک در سطح باغات پسته برای ثمردهی انجام شده و ارقام پسته این شهرستان شامل کله قوچی و احمد آقایی است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب به بیان برنامه های توسعه ای این شهرستان در زمینه تولید پسته و حمایت از باغداران پرداخت و گفت: این شهرستان شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی برای تولید پسته دارد و باغات سطح زیرکشت این محصول در دهستان حیدریه، چله و حومه شهر قرار دارد.

وی همچنین از توزیع نهال یارانه ای در میان باغداران برای افزایش سطح زیرکشت پسته و همچنین تامین آب و احداث ذخیره آب رایگان و اجرای سیستم های آبیاری قطره ای با اعطای تسهیلات بلاعوض تا مبلغ 35 میلیون ریال برای باغداران خبر داد.

فلاحی گفت: در مجموع شهرستان گیلانغرب 860 هکتار باغات شامل انگور، زیتون، پسته و سایر هسته داران دارد که در مجموع سالیانه 40 هزار تن محصول از سطح این باغات برداشت می شود.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 65 هزار نفر جمعیت دارای 40 هزار و 169 هکتار اراضی کشاورزی و باغ است./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، باغات ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.