به گزارش خبرنگار حوزه سينما
باشگاه خبرنگاران، آنچه در اكران" اذان تا اذان" گذشت اين بود كه اكثر فيلمها نتوانستند آنطور كه بايد فروش قابل توجهي داشته باشند و حتي اكران فيلمهاي خاطراه انگيز شرايط مناسبي براي فروش بالاتر ايجاد نكرد اما در اين بين تنها فيلمهايي همچون "چه خوبه كه برگشتي" و "گذشته" توانستند از فروش و استقبال بالاي مردم روبه رو شوند.
با توجه به اينكه اكران رمضان اميدبخش نبود انتظار ميرفت كه با فليمهايي كه براي اكران عيدفطر در نظر گرفته شده مردم دوباره تصميم به بازگشت به سينماها را داشته باشند اكران فصلهاي نمايش فيلمهاي ايراني در سينماست و بسياري از سينماگران و اصحاب رسانه در انتظارش هستند با در نظرگيري فيلمهايي آغاز ميشود كه به لحاظ گيشه بتوانند با استقبال بهتري نسبت به ساير فيلمها روبهرو شوند به همين دليل فيلمهايي همچون "هيس دخترها فرياد نميزنند"، "جابهجا"، "هيچ كجا هيچ كس"، "فرزند چهارم" و "دهليز" براي نمايش در اكران عيدفطر در نظر گرفته شدند.
نكتهي جالب در اين فيلمهها حضور بازيگران چهرهاي همچون "شهاب حسيني" و "طناز طباطبايي" در فيلم "هيس دخترها فريا د نميزنند"، "اكبر عبدي"، افسانه چهرهآزاد" در فيلم سينمايي "جابهجا"، "مهتاب كرامتي"، "حامد بهداد"، "مهدي هاشمي" در فرزند چهارم"، "هانيه توسلي" و "رضا عطاران" در فيلم سينمايي "دهليز" و "محمدرضا فروتن"، "مهناز افشار" و "رضا كيانيان" در فيلم سينمايي "هيچ كجا هيچ كس" بود كه هميشه با حضورشان به گونهاي تضميني براي فروش آثار هستند.
"شهاب حسيني" اين بار در نقش يك قاضي مقتدر ظاهر ميشود و از سويي ديگر "طناز طباطبايي"در نقش يك قرباني اجتماعي بازي قابل قبولي را از خود ارائه ميكند اين بار "شهاب حسيني"، "طناز طباطبايي" را به پاي چوبهدار ميآرود تا شايد مخاطباني كه مدتهاست انگيزهي رفتن به سينما را از دست دادهاند را برگرداند اما "رضا عطاران" كه اين سالها به بازيگر پرمخاطب سينماي ايران تبديل شده در "دهليز" از كاراكترهاي طنزش جدا شد و نقشي جدي را بازي كرد كه براي آن در جشنواره نامزد دريافت سيمرغ بلورين بازيگري نقش اول مرد هم شد.
"هانيه توسلي" هم كه از نوروز سال گذشته به جز فيلم پرحاشيه ي "خصوصي" فيلمي را در سينما نداشته استبا حضور متفاوات خود در "دهليز" توانست گوشهاي ديگر از توانمنديهاي خود را در معرض ديد قرار دهد با همهي اين تفاسير حال سينما اين روزها خوب است و هر چند اين خوب بودن كوتاه است اما هيجاني را به سينما آورده است و اميدوارم راه حل نجات سينماي ايران نيز به زودي پيدا شود. /ص