با همراهي هنرمندان فارس، 4 درب طلای صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف تهيه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در فارس با بیان اینکه با همراهي هنرمندان فارس 4 درب طلای صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف تهيه شده است، افزود: يك درب توسط مردم گراش، يك درب توسط دانشگاه علوم‌پزشكی شيراز، يك درب توسط مردم استهبان و بوانات و يك درب هم توسط مردم زرقان و استان كهگيلويه‌وبويراحمد تهيه شده است.

مهدي‌يار افزود: درودگری درب حرم مسلم‌بن‌عقيل نيز در استان فارس انجام شده است؛ همچنين هزينه تهيه 744 مترمربع از فرش‌های حرم حضرت علی(ع) از تمامی شهرستان‌های استان فارس جمع‌آوری شده و در بافت اين فرش‌ها نام استان فارس نيز به رسم يادبود آورده شده است.

وی گفت: 2 درب طلا نيز برای حرم مطهر حضرت اباالفضل نيز در استان فارس تهيه شده است و ويژگی خاص اين درب‌ها اين است كه هردو طرف درب زيباسازی شده‌است و پشت درب‌ها به همت هنرمندان شيرازی خاتم‌كاری و روی درب‌ها نمای طلا كار شده‌است.

مهدی یار گفت: از جمله دیگر اقدامات مردم استان فارس در بازسازی عتبات عالیات می توان به درودگری و طلا کاری 4 درب کاظمین،آماده سازی 6 درب ديگر به همت خیرین مرودشت، اقليد،‌ كازرون و كارمندان آموزش‌وپرورش، تامین اعتبار درب طلا به ارزش 350 ميليون تومان توسط خانواده شیرازی در سامرا و يك هزار و390 مترمربع فرش و 8 كيلوگرم طلا آماده و فرستاده شده به سامرا است. مردم تمام شهرهاي استان فارس در بازسازي و مرمت تمام حرم‌هاي اهل بيت(ع) در عتبات عاليات نقش ممتاز دارند./ب

برچسب ها: درب ، طلا ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.