مدیر جهاد کشاورزی خاش با اشاره به اینکه این منطقه از شرایط ویژه و تنوع آب و هوایی منحصر به فردی برخوردار بوده و در نقاط مختلف این شهرستان استعدادها و ظرفیت های بالقوه ای برای تولید محصولات باغی و زراعی وجود دارد گفت: شرایط فوق العاده تولید برنج در بخش ایرندگان و هم در منطقه کارواندر خاش مهیا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، امان ا... طوقی افزود: در شرایط فعلی بیش از ششصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاش زیر کشت محصول برنج قرار دارد که چهارصد هکتار آن به ایرندگان تعلق دارد.

وی با اشاره به افزایش ده درصدی کشت برنج در این شهرستان پیش بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت که از مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد بیش از یک هزار تن محصول برنج تولیدی شالیکاران خاش برداشت و به بازار مصرف شهرهای خاش ایرانشهر، سراوان، زاهدان و غیره عرضه گردد.

وی بیان کرد: بیش از 400 نفر تنها در بخش ایرندگان به کار کشت برنج مشغول هستند و با توجه به شرایط بسیار مناسبی که این منطقه دارد سه رقم صدر محلی به میزان یکصد هکتار و نیز رقم های پرمحصول نعمت، شفق و آمل 3 به میزان سیصد هکتار برنج در این بخش تولید شود.

وی افزود: هشت واحد کارگاه شالیکوبی برای اولین بار به صورت مکانیزه کار برداشت برنج را انجام می دهند.

با توجه به فراهم بودن بستر مناسب در مسیر رودخانه ایرندگان به طول 50 کیلومتر و استفاده از ظرفیت های آب وخاک کشاورزان این منطقه به امر تولید محصول برنج اشتغال دارند./ب

برچسب ها: خاش ، شرایط ، ویژه ، تولید ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.