استاندار خوزستان از میزان بودجه دو هزار و 732 میلیارد و 900 میلیون تومان این استان در سال 92 خبر داد و گفت: این میزان بودجه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ سیدجعفر حجازی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امشب در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بودجه ملی و استانی سال گذشته استان 2 هزار و 319 میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در قانون بودجه سال جاری سرجمع اعتبارات استانی از منابع مختلف حدود 87 میلیارد تومان بوده و همچنین اعتبارات طرح‌های استانی لحاظ شده 729 میلیارد تومان است.

استاندار خوزستان افزود: طرح‌های ملی مندرج در قانون بودجه سال جاری استان نیز 695 میلیارد تومان است، همچنین طرح‌هایی که از محل فروش اوراق مشارکت استان در نظر گرفته شده 417 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: به واسطه همتی که سال گذشته در بخش مختلف استان انجام شد بسیاری از طرح‌های مهم استان در بخش‌های راه و جاده ای، کشاورزی و تامین آب را نیز در قالب طرح‌های ملی عنوان شد تا بتوانیم اعتبارات خوبی دریافت کنیم.

حجازی متذکر شد: سعی کردیم توزیع اعتبار بین شهرستان‌های استان عادلانه و براساس شاخص جمعیت در ضریب محرومیت آن شهرستان انجام گیرد.

*اختصاص بیشترین اعتبارات استانی به خوزستان

وی تأکید کرد: سال 91 استان خوزستان با 11 درصد از سهم بودجه کشور بیشترین اعتبارات استانی را به خود تعلق داده است و استان‌های فارس و خراسان رضوی با آماری بسیار پایین‌تر بعد از خوزستان قرار گرفته‌اند.

استاندار خوزستان ابراز کرد: تلاش‌های بسیاری در کمیسیون بودجه مجلس انجام شد تا این میزان بودجه برای استان تخصیص داده شود، البته جا دارد از چند تن از نمایندگان مجلس که تلاش بسیاری در این خصوص داشتند، تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه میزان بودجه استان در تمام بخش‌ها به جز بخش توسعه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بیان داشت: میزان بودجه سال گذشته استان در بخش توسعه 85 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به 75 میلیارد تومان کاهش یافته است.

حجازی اظهار کرد: اگر 70 درصد میزان بودجه سال جاری استان محقق شود قطعا بسیاری از مشکلات استان کاهش خواهد یافت.

*متوسط آمار بیکاری استان 65 درصد از متوسط نورم کشوری پایین‌تر است

وی در خصوص آمار بیکاری استان، عنوان کرد: متأسفانه بعضی از سایت‌ها با آماری غلط و دروغین آمار رسمی کشور در خصوص نرخ بیکاری استان را زیر سوال می‌برند.

استاندار ادامه داد: طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار کشور از 30 قلم کالا و خدمات، آمار بیکاری استان خوزستان در 24 مورد از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و تنها در 6 قلم از متوسط کشور بالاتر است.

وی بیان کرد: به طور متوسط آمار بیکاری استان 65 درصد از متوسط نورم کشوری پایین‌تر است.

حجازی با تکذیب نرخ بیکاری ارائه شده در یک سایت، گفت: آماری که از طریق مرکز آمار ایران اعلام می‌شود ملاک است و طبق آن آمار بیکاری استان از میانگین کشور نیز پایین‌تر است.

وی ادامه داد: گرچه آمار بیکاری استان در سال 91 نسبت به سال 90 یک درصد افزایش پیدا کرد اما این که گفته می‌شود هفت شهر از 20 شهر کشور آمار بیکاری بالایی دارند کذب محض است، البته این موضوع به معنای آن نیست که بیکاری در استان وجود ندارد اما این که بخواهیم عددهای نجومی درست کرده و در اختیار مردم قرار دهیم کار غیرمنصفانه‌ای بوده و انگیزه‌های مردم را کمرنگ می‌کند.

استاندار با بیان اینکه رسانه‌ها انگیزه اقتصادی خود را از طریق دیگری دنبال کنند، افزود: رسانه‌ها از پرداختن به موضوعاتی که تخریبی بوده و انگیزه مردم را ضعیف می‌کند پرهیز کنند.

وی خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران از همین فردا باید برنامه ریزی کرده و اعتبار سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در نظر بگیرند.

*اعتبار بخش بسیج را هشت میلیارد و 500 میلیون تومان است

حجازی، اعتبار بخش بسیج را 8 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بسیج استان باید سهم تک تک شهرستان‌ها را بر اساس شاخص خود به فرمانداران اعلام کند.

وی ادامه داد: بعضی از ارگان‌های استان همچون تربیت بدنی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه امسال عدد قابل توجه‌ای برای آنها لحاظ شده که امیدواریم به خوبی از این امتیاز بهره مند شوند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.