مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار کشور برای نخستین بار دراستان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ افشین حیدری افزود: بعد از بررسی و شناسایی اولیه یک اثر بر مبنای اطلاعات مردمی و یا به صورت پیمایشی پرونده ثبتی اثری که واجد ارزش است از قبیل آثار تاریخی منقول مانند اشیای تاریخی و یا آثار غیرمنقول نظیر تپه‌ها و محوطه‌ها و یا آثار معنوی و یا طبیعی دارای فرمت‌های خاص تدوین می‌شود.

وی بيان کرد: مراحل تایید پرونده‌ها در شورای ثبت استان و پس از آن در کمیته تخصصی اداره کل ثبت و تعیین حریم می‌شود و در مرحله آخر در شورای سیاست‌گذاری انجام گرفته و در صورت توفیق پرونده و اخذ نظر مثبت در مراحل مختلف فوق شماره ثبت به اثر اختصاص داده می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: مهمترین بخش از پروسه ثبت اثر شورای سیاست‌گذاری است که طی 2 تا سه ساله گذشته هفت همایش شوراس ثبت در استان‌های مختلف برگزار گردید که اولین آن در استان اصفهان و آخرین شورای ثبت در استان تهران برگزار شد.

حیدری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های جدی و موثری که داشته‌ایم شورای سیاست‌گذاری ثبت را در نیمه دوم سال 92 در استان برگزار خواهیم كرد که عواید آن برای میراث فرهنگی بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی گفت: از جمله عواید موثر در برگزاری این شورای در استان در مرحله نخست سهمیه استان به عنوان میزبانی در ارايه پرونده‌ها به میزان چندین برابر اختصاص می‌یابد و آشنایی مدیران و معاونان و کارشناسان خبره میراث فرهنگی استان‌های مختلف و انعکاس قوی ظرفیت‌های حوزه میراث فرهنگی در رسانه‌ها خواهد بود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.