هزينه تهيه 744 مترمربع از فرش‌های حرم حضرت علی(ع) از تمامی شهرستان‌های استان فارس جمع‌آوری شده و در بافت اين فرش‌ها نام استان فارس نيز به رسم يادبود آورده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در فارس گفت: هزينه تهيه 744 مترمربع از فرش‌های حرم حضرت علی(ع) از تمامی شهرستان‌های استان فارس جمع‌آوری شده و در بافت اين فرش‌ها نام استان فارس نيز به رسم يادبود آورده شده است.

مهدي‌يار افزود: درودگری درب حرم مسلم‌بن‌عقيل نيز در استان فارس انجام شده است؛ همچنين وی گفت: 2 درب طلا نيز برای حرم مطهر حضرت اباالفضل نيز در استان فارس تهيه شده است و ويژگی خاص اين درب‌ها اين است كه هردو طرف درب زيباسازی شده‌است و پشت درب‌ها به همت هنرمندان شيرازی خاتم‌كاری و روی درب‌ها نمای طلا كار شده‌است.

مهدی یار گفت: از جمله دیگر اقدامات مردم استان فارس در بازسازی عتبات عالیات می توان به درودگری و طلا کاری 4 درب کاظمین،آماده سازی 6 درب ديگر به همت خیرین مرودشت، اقليد،‌ كازرون و كارمندان آموزش‌وپرورش، تامین اعتبار درب طلا به ارزش 350 ميليون تومان توسط خانواده شیرازی در سامرا و يك هزار و390 مترمربع فرش و 8 كيلوگرم طلا آماده و فرستاده شده به سامرا است. مردم تمام شهرهاي استان فارس در بازسازي و مرمت تمام حرم‌هاي اهل بيت(ع) در عتبات عاليات نقش ممتاز دارند./ب

برچسب ها: هزینه ، فرش ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.