مدیر کل گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 190 پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است، افزود: تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدعلی خاشی اظهار داشت: در حوزه قضایی و قاچاق کالا، گمرک به عنوان حلقه دوم مبارزه انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 190 پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است، افزود: تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد داشته است.

تعیین جریمه 368 میلیاردی برای قاچاق کالا

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده‌ها 130 میلیارد و 239 میلیون و 278 هزار و 54 ریال بوده است که با رشد 247 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

خاشی تصریح کرد: در ارتباط با این پرونده‌ها 216 نفر شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.

وی اذعان داشت: میزان جرائم تعیین شده برای این مقدار کالای قاچاق 368 میلیارد و 928 میلیون و 704 هزار و 307 ریال برآورد شده است.

ترانزیت 2265 کامیون مشتقات نفتی به افغانستان

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی ادامه داد: ارزش ریالی جرائم تعیین شده برای این پروند‌ه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، 239 درصد رشد داشته است.

خاشی خاطرنشان کرد: عمده اقلام قاچاق تحویلی به گمرک خراسان جنوبی شامل، سوخت، پوشاک، مواد غذایی، موتورسیکلت، البسه مستعمل و لوازم خانگی بوده است.

وی از ترانزیت تعداد دو‌ هزار و 265 دستگاه کامیون به وزن 55 میلیون و 634 هزار و 638 کیلوگرم مشتقات نفتی در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و اذعان داشت: این مشتقات از کشور عراق و از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.
برچسب ها: خراسان ، قاچاق ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.