عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بودجه سال جاري نيز متكي بر نفت و درآمد‌هاي آن بسته شده است، گفت: تا كنون 37 درصد افزايش حامل‌هاي انرژي به عنوان منبع درآمد دولت محقق شده است كه اين امر، بازنگري در قانون بودجه و ارائه متمم براي آن را اجتناب ناپذير مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد‌سعيد حيدري‌طيب با بيان اين مطلب كه كاهش وابستگي به درآمد‌هاي نفتي به يك باره ممكن نيست، افزود: دولت يازدهم بايد در ضمن بازنگري بودجه 92، كاهش وابستگي به درآمد‌هاي نفتي را با توجه بيشتر به ساير ظرفيت‌هاي كشور در اولويت كاري خود قرار دهد.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه بيشتر به ظرفيت‌هايي چون گردشگري در كشور مي‌توان كاهش وابستگي به نفت را ممكن كرد.

وي با بيان اينكه كاهش وابستگي به درآمد‌هاي نفتي در بودجه، نيازمند دوري كردن از خام‌فروشي و همچنين توجه به صنايع ميان‌دستي و پايين‌دستي طلاي سياه است، عنوان كرد: رعايت نكاتي چون دوري از خام فروشي نه تنها موجب توجه به نفت به عنوان سرمايه ملي مي‌شود، بلكه به تدريج كاهش وابستگي به درآمد‌هاي نفتي را نيز در پي خواهد داشت.

حيدري‌طيب خاطر نشان كرد: لازم است ارائه لايحه بودجه با رويكرد كاهش تدريجي وابستگي به درآمدهاي نفتي، از هم‌اكنون در دستور كار دولت قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: درآمد ، نفت ، بودجه ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار