بعد از واگذاری قلعه شادی بوستان ولایت به شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران این مجموعه به بخش خصوصی اجاره داده شد اما با گذشت هشت ماه با وجود تعهد شهرداری به واگذاری ملک مورد اجاره و استقرار تجهیزات شهربازی به دلیل اختلاف بین شرکت عمران و شهرداری منطقه 19 تهران با یکدیگر، این مجموعه راه اندازی نشده، تعطیل شده است.

به گزارش  سرویس اجتماعی باشگاه خبرنگاران با انعقاد قرارداد اجاره 8 ساله در ازای ماهیانه 130 میلیون تومانی در تاریخ 91.8.1 زمینی به مساحت تقریبی هفت هکتار به شرکت شادی صنعت اجاره داده شد این شرکت هم با خرید 1.5 میلیارد تومان دستگاه های تولید داخل و احداث سوله و محوطه روباز قلعه شادی بوستان ولایت را راه اندازی کرد.

این شرکت که به موجب قراردادی قانونی به مدت هشت سال حق بهره برداری از این مجموعه را داشت در راستای تجهیز مجموعه با غرفه داران متعددی هم قرار داد بست و مجموعه قلعه شادی را برای استفاده مردم تهران به ویژه اهالی مناطق جنوبی شهر تهران آماده کرد.

اما با گذشته 2 ماه از انعقاد قرارداد اختلاف بین شرکت عمران کارکنان شهرداری و شهرداری منطقه 19 تهران باعث شد شرکت عمران پای  اختیارات خود را به شهرداری منطقه 19 تفویض کند.

با ورود شهرداری منطقه 19 به این ماجرا به یکباره اوضاع تغییر کرده و علیرغم واگذاری محوطه قلعه شادی به بخش خصوصی در ماه مبارک رمضان شهرداری منطقه محوطه ملکه شادی را برای برگزاری ویژه برنامه های شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان آماده کرد و با حصارکشی و احداث سن عملاً اختیار اداره محله را از مستاجر گرفت.
با این مداخله شهرداری شرکت شادی صنعت که خود را متضرر می دید به حاکم قضایی پناه برد و با طرح شکایت پیگیری از شهرداری تهران در دادسرای ناحیه هفت تهران ( سید خندان) با عنوان ممانعت از حق قانونی، پرونده قضایی علیه شهرداری منطقه 19 تشکیل داد.

همزمان با طرح این شکایت ماموران شهرداری، مستقر در بوستان ولایت، برق و آب مجموعه قلعه شادی را قطع کردند و حتی اخطاریه مقام قضایی هم کار ساز نشد و نماینده حقوقی این شهرداری هم در جلسات دادرسی حاضر نشد!


به گفته علیرضا خادمی مدیر عامل شرکت شادی صنعت با این که هزینه های اولیه احداث شهربازی در بوستان ولایت بسیار بالا بود و می بایست برای خرید تجهیزات بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه پرداخت می شد، این تجهیزات خریداری شد و حتی بزرگ ترین دستگاه کشتی پرنده را هم خریداری کرده و با هزینه 10 میلیون تومانی حمل و نقل به بوستان ولایت انتقال دادیم،اما مسئولان شهرداری منطقه 19 تصمیم گرفتند برای برگزاری نمایشگاه بهاره، محوطه ای که در اجاره ما بود را به غرفه داران اجاره دهند و با اخذ حدود 2-3 میلیون تومان از هر غرفه، تعداد پانصد غرفه را در محل و محوطه قلعه شادی، اجاره دادند که با اجاره این غرفه ها حدود یک میلیارد تومان عایدشان شد.

خادمی افزود: از هزینه بالای تبلیغات راه اندازی این شهربازی هم بیش از بیست میلیون تومان هزینه چاپ تراکت های افتتاح شهربازی شد، ولی به یکباره با قطع برق مجموعه از سوی شهرداری، فقط غرفه داران پیش از دویست میلیون تومان متضرر شدند و حداقل 120 نفر که به صورت مستقیم در شهربازی جذب به کار شده بودند بیکار شدند.

به گفته خادمی، مشکل دیگر این مجموعه افرادی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در قلعه شادی کار می کردند که از طرفی نمی خواهیم نیروهای خود را اخراج کنیم چون ممکن است با کمک مسئولان قضایی و مساعدت شهرداری به حق خود برسیم و قلعه شادی بوستان ولایت راه اندازی شود، اما از طرفی هم قادر به تامین حقوق این افراد هم نیستیم.

خادمی همچنین به شکایت متقابل شهرداری از مجموعه قلعه شادی هم اشاره کرد و گفت: شهرداری چک های اجاره صد و سی میلیون تومانی ما را هم اجرا گذاشته و به علت این که آن ها اجازه بهره برداری از مجموعه را ندارند و در واقع مورد اجاره در اختیار مستاجر قرار نگرفت طبیعتاً منابع تامین اجاره هم محقق نشد و شکایت شهرداری بابت پرداخت نشدن اجاره هم جای سوال دارد، با این حال بعد از شکایت شهرداری متاسفانه مرجع محترم قضایی بدون احضار مشتکی عنه و تحقیق در این خصوص دستور تخلیه ملک مورد اجاره یعنی مجموعه قلعه شادی را صادر کرده است.

خادمی در پایان از مراجع قضایی و مسئولان شهرداری درخواست کرد، نسبت به این موضوع حساس باشند و یا حمایت از تولید کننده داخلی که دستگاه های مجهز و با مجوز استاندارد را ساخته حمایت کنند و حقوق تضییع شده بخش خصوصی که قصد داشته با ارائه امکانات تفریحی و رفاهی ارزان قیمت به مردم جنوبی تهران خدمت کند را بازگردانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار