به روز رساني ماشين آلات نساجي روند هميشگي و مستمر است که وقفه در آن سبب افزايش قيمت تمام شده و عدم رقابت با بازارهاي بين‌المللي مي‌شود.

علي‌رضا حائري دبير انجمن نساجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ درباره وضعيت ماشين آلات صنعت نساجي گفت: در حال حاضر بخش عمده‌اي از ناوگان صنايع نساجي از ماشين آلات و تکنولوژي به روز استفاده مي‌کنند ولي با توجه به مشکلات بانکي و نقل و انتقالات پول، مسائل ارزي در خريد ماشين آلات وقفه‌هايي ايجاد شده است که روند به روز رساني را کند کرده است.

وي در ادامه بيان کرد: به روز رساني ماشين‌آلات، روند هميشگي و مستمر است و مشکلات ذکر شده سبب کاهش در سرعت مورد نياز شده است که اثرات آن در سال‌هاي آينده خود را نشان مي‌دهد.

حائري در ادامه به اثرات عقب افتادن از تکنولوژري روز دنيا اشاره کرد و گفت: در صورت عقب افتادن از تکنولوژي روز دنيا، قيمت تمام شده کالاها افزايش يافته و امکان رقابت از لحاظ کيفيت و طرح با ساير توليد کنندگان از بين مي‌رود.

زيرا هر چه ماشين‌آلات جديدتر باشند با سرعت راندمان بالاتري کار مي‌کنند.

دبير انجمن نساجي درباره‌ي عمر مفيد اين دستگاه‌ها بيان کرد: به طور کلي براي به روز رساني 5 سال بهترين زمان ممکن است اما در دفاتر حسابرسي 8 سال زمان استهلاک به حساب مي‌آيد و زمان نگه داري بيش از آن با توجه به هزينه ساير نهاده‌هاي توليد توجيه اقتصادي ندارد.

وي با اشاره به تعميرات اين دستگاه‌ها توسط نيروي داخلي اظهار داشت: نيروي کار آموزش ديده و متخصص براي تعميرات ماشين‌الات نساجي با سيستم‌هاي مدرن اعم از الکترونيکي و پي ال سي را در داخل کشور داريم.

حائري در ادامه اذعان داشت: حدود 90 درصد از نياز ما از خارج کشور و به صورت واردات از کشورهاي آلمان، ايتاليا، بلژيک، اسپانيا و سوئيس تامين مي‌شود البته اخيرا برندهاي اروپايي در کشورهايي مانند هند، چين نيز تحت ليسانس آن کشور توليد مي‌شود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: توسعه توليد ماشين آلات در کشورهايي صورت مي‌گيرد که علاوه بر رفع نياز داخل کشور بازارهاي منطقه‌ايي را نيز به دست بگيرند.

ما نيز براي توسعه اين صنعت نبايد از بازارهاي منطقه غافل شويم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نساجی ، صنعت ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار