ارتش عراق ، طرح تروريست هاي موسوم به جبهه النصره سوريه را براي ورود به آن کشور خنثي و تعدادي از اين تروريست ها را بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وزارت دفاع عراق اعلام کرد : روز گذشته دهها فرد مسلح وابسته به گروه تروريستي جبهه النصره سوريه ، قصد ورود به استان الانبار و ناامن کردن استانهاي غربي عراق را داشتند که با اتش نظاميان عراقي مواجه شدند. 

در جريان اين رويارويي ، پانزده تن از عناصر اين گروه تروريستي بازداشت و ما بقي نيز مجبور به ترک خاک عراق شدند. 

دولت عراق معتقد است ، جبهه النصره سوريه با همدستي گروه تروريستي القاعده نقش مخربي در دو کشور عراق و سوريه دارد. 

نظاميان عراقي نيز در ادامه عمليات گسترده خود عليه گروه تروريستي القاعده در پنج استان بغداد ، دياله ، صلاح الدين ، کرکوک و نينوا که به عمليات انتقام خون شهداء نام گذاري شده است موفق شدند  بيش از هزار تروريست القاعده را بازداشت کنند و دهها تن ديگر را به هلاکت برسانند.

ستاد عمليات بغداد اعلام کرد : فقط در حومه جنوبي بغداد ، سه کارگاه ويژه بمب گذاري ، يک خانه بمب گذاري شده و 34 لانه القاعده و بيش از هشتصد موشک کاتيوشا و سلاح نيمه سنگين را کشف و خنثي کرده است.  در بغداد نيز خطرناکترين عنصر القاعده بازداشت شد. 
ستاد مبارزه با تروريسم عراق در اطلاعيه اي اعلام کرد : بهاء سعيد فرج يکي از خطرناک ترين عناصر القاعده بنابراطلاعات دقيق ، تحت تعقيب درامده و در منطقه اليرموک اين شهر بازداشت شد. 

وي پيش از بازداشت ،‌ خود را به عنوان راننده اي در وزارت اموزش و پرورش مشغول به کار کرده بود. 

نيروهاي عراقي هفته گذشته موفق شدند پنج تن از سران القاعده را که در فراري دادن زندانيان ابوغريب و همچنين حمله به وزارت دادگستري نقش اساسي داشتند ،  بازداشت کردند. 

اين در حالي است که نوري مالکي نخست وزير عراق هم برخي کشورهاي منطقه را به حمايت از گروه هاي تروريستي براي ناامن کردن اوضاع عراق ، سوريه ، بحرين و مصر متهم کرد و انها را از ادامه حمايت از گروه هاي تکفيري برحذر داشت.  

رياست کميسيون دفاع و امنيت مجلس عراق هم برخي کشورهاي منطقه را به دامن زدن به ناامني هاي اين کشور و حمايت مستقيم از تروريست هاي جبهه النصره سوريه براي شعله ور کردن اوضاع عراق و سوريه متهم کرده بود. 
برچسب ها: النصره ، عراق ، سوریه ، ورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار