سرپرست جدید وزارت علوم باقیماندن خود را در این وزارت خانه به نظر رئیس جمهور در خصوص وزیر علوم آینده منوط کرده است.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛جعفر توفیقی سرپرست جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ظهر امروز در نشست خبری با ورود به وزارت علوم با جمعی از خبرنگاران  طی سخنرانی گفت: در بحث ایثارگران، آزادگان و جانبازان باید بدانند که این افراد در راس خبرنگاران قرار دارند تا جایی که نیاز است که در ارائه خدمات آموزشی به این افراد تقویت لازم صورت گیرد.

وی در خصوص نظام مدیریت در دانشگاه ها اظهار داشت: نظام مدیریت در دانشگاه ها باید به گونه ای باشد که دانشگاهیان در نظام سیاست گذاری و تصمیم گیری حضور داشته باشند و باید اختیاراتی به دانشگاه ها واگذار شود.



وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در وزارت علوم باقی می ماند یا نه پاسخ داد : من خدمت در این نظام و در دانشگاه را وظیفه تلقی می کنم و با این پیش شرط نیامده ام که چند هفته یا چند ماه  یا مدت زیادی در این وزارتخانه باشم این تصمیم بر عهده رئیس جمهوری است .
 
وی در ادامه در خصوص تغییرات مدیریتی اظهار داشت: با شعاری که دکتر روحانی رئیس جمهور مبنی بر اعتدال دولت تدبیر و امید داشته است و دانشگاهیان به این مطالبات رای داده اند تغییر مدیریتی صرفا در حد ضرورت است و یک فصل دائم و ضروری نیست.
 
وی در ادامه در خصوص بحث تشکل های دانشگاهی اظهار داشت: فضای دانشگاه ها باید بدون تنش باشد و ما باید دنبال آرامشی باشیم  که دانشجویان این انگیزه را داشته باشند که در فضای آزاد تبادل نظر داشته باشند البته  این در عین آگاهی بالا و شعور سیاسی است  تشکل های دانشگاهی باید در چهار چوب قانون توسعه پیدا کنند .
 
توفیقی در ادامه در خصوص استقلال دانشگاه ها اظهار داشت: بحث  استقلال دانشگاه ها در قانون به صراحت تعریف شده  چنانچه در متن ماده 49 برنامه چهارم و ماده 20 برنامه پنجم  یعنی اینکه منظور از استقلال سیاسی و یا سیاست های نظام اینکه مدیریت خود دانشگاه ها، مسائل اداری ، مالی، استخدامی ، تشکلاتی و برنامه های پژوهشی را در بر می گیرد و تنها مربوط به مباحث سیاسی نیست.
 
وی در ادامه در خصوص آیین نامه بازنشستگی اساتید اظهار داشت: بحث بازنشستگی اساتید در  هیچ جای دنیا مرسوم است و هیچ کس مخالف آن نیست و اگر  بازنشسته ای به این امر فکر  می کند بحث اش این است که حقش ضایع نشود و هدف این است که دانشگاهیان با رضایت مندی کامل متمرکز باشند.
 
توفیقی در ادامه به بحث تفصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: هم اکنون کیفیت فدای کمیت شده و توسعه تهسیلات تکمیلی یک نقطه قوت است و بسیاری از دستاورد های تحصیلی محصول همین امر است البته بخش مهمی از این دستاورد ها مرهون تلاش هایی است که دانشجویان و ما نباید کمیت را رها کنیم از جمله فعالیت هایی که می شود در این راستا برای بهبود وضعیت انجام داد  تزریق منابع جدید، تجهیز آزمایشگاه ها  وزیر ساخت های علمی ، توسعه رفت و آمد دانشجویان دکترا در محیط های بین المللی ، وصل شدن به شبکه های علمی و بین المللی و مهم این است که توسعه دانشگاه ها را غنیمت بشماریم.
 
وی در پایان به بحث تربیت بدنی و کرسی های نظری پردازی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز تربیت بدنی بخشی از نظام آموزشی است چرا که دانشگاه در کلاس درس خلاصه نمی شود و علاوه بر دانش تخصصی باید از نظر فرهنگی نیز زمینه های کمک در بحث تربیت بدنی و توسعه مهارت های دانشجویی محقق شود همچنین در خصوص کرسی های نظری پردازی نیز آئیین نامه ای شکل گرفته که دانشجویان در فضای باز دانشگاه ها و در عین تلاش و نشاط و امید در یک فضای امن بتوانند به راحتی نقد کنند و مطمئن باشند که این نقد و کرسی های نظری پردازی به تعالی نظام کمک کند./ع2
برچسب ها: سرپرست ، جدید ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار