مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر مترو در دست ساخت داریم و تنها مشکل ما نبود اعتبار کافی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویشی امروز در نشست خبری افزود: امروز بیش از 100 کیلومتر مترو در داخل تهران داریم و توان این را داریم که به 200 کیلومتر نیز برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به خط 3 که 37 کیلومتر است گفت: هم اکنون 90 درصد مترو خط 3 به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: مترو زیر ساخت های لازم را داراست و اگر تجهیزات کافی باشد می توانیم 5 ميليون نفر را جابجا کنیم.

درویش افزود: با فایناس موجود 700 میلیون قطار خریده ایم که بخش اول در حال تکميل است که اميد است اکثر محموله ها به موقع برسد.

وی در ادامه گفت: خط 7 نیز 11 کیلومتر ساخته شده اگر تامین اعتبار شود ما قادر هستیم سالی 50 کیلومتر بسازیم.

وی خاطر نشان کرد: فاز دوم خط 3 نیز در شمال به صورت جدی شروع شد و اگر اعتبارات تامین شود در خرداد ماه سال 93 باقی مانده خط 3 نیز به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار نیروی انسانی در مجموعه مترو تهران مشغول به کار و فعالیت هستند و بیش از 200 کیلومتر در تهران در دست ساخت و احداث قرار دارد.

وی تصریح کرد: به صورت همزمان در چند خط عملیات احداث مترو پیگیری می شود چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین شود حاضر خواهیم بود 200 کیلومتر متروی در دست ساخت را هر چه سریعتر آماده بهره برداری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: سالانه قادر به ساخت 50 کیلومتر در تهران هستم و مشکل اصلی مترو امروز تنها کمبود اعتبارات است که امیدواریم دولت جدید نگاه مثبت به این پروژه مهم داشته باشد تا بتوانیم هر چه سریعتر شبکه مترو پایتخت را تکمیل کنیم.

وی در خصوص خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر یکی از مهمترین خطوط این شبکه است که با تکمیل و بهره برداری کامل از آن روزانه دو میلیون نفر را می توان از طریق این خط تحت پوشش قرار داد./
برچسب ها: تهران ، اعتبارات ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناصر
۱۲:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
قسمت جنوبی خط سه تا آزادگان رو مهر ماه بود که خبری رو منتشر کردید مبنی بر اینکه یه هفته بعد را اندازی میشه.
بعد از یه هفته خبری رو منتشر کردید مبنی بر اینکه آبان ماه افتتاح میشه .
حالا سال هم که تموم داره میشه خبری از افتتاح نیست . حداقل یه خبری بدید .
آخرین اخبار