وزير دادگستري در نشستي كه امروز بعدازظهر در سازمان بازرسي كشور صورت گرفت، گفت: درصدد هستم نهاد كارشناسي حقوقي اين وزارتخانه را تقويت كنم زيرا هرچه اين بخش تقويت شود دولت از ظرفيت حقوقي مناسب‌تري برخوردار خواهد شد و در اين صورت است كه مي‌تواند از حقوق بيت‌‌المال دفاع كند.

به گزارش خبرنگار حقوقي_ قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي وزیر دادگستری عصر امروز یکشنبه در حاشیه نشست سازمان بازرسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني براينكه اولويت كاري شما را در وزارت دادگستري چيست، گفت: بنده اکنون ایجاد تعامل بين سه قوه، نقش تنظيم و ايجاد ارتباط بين قوه قضاييه و دو قوه ديگر را برعهده دارم كه ماموريت مهم پيوسته و مداومي است.

وي افزود: اميدوارم با اعتماد بين سران قوا و حسن زني كه در دولت وجود دارد، بتوانيم بخش آسيب ديده وزارت دادگستري را كه در دوره‌هاي گذشته با آن روبرو بوده تقويت كنيم چراكه هرچه در اين راستا گام برداريم مردم منفعت بهتري احساس خواهند کرد.

وزير دادگستري با بيان اينكه وزارت دادگستري وظايف مهمی را برعهده دارد، گفت: با توجه به اينكه محدوده وظايف اين وزارتخانه مشخص نشده است در اين راستا يكي از اقدامات مهم اين است كه وظايف اين وزارتخانه را شفاف تعريف كنيم تا از جايگاه مناسب قانوني بهره‌‌مند شده و وظايفش را به نحو احسنت انجام دهد، نمايندگان مجلس از قوه قضاييه انتظاراتي دارند كه لذا در اين راستا بايد راهكار قانوني و ساز و كار مشخص و انجام شود.

پورمحمدي در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا پست جديد خود را در وزارت دادگستري تحويل گرفته‌ايد، گفت: بله پست خود را تحويل گرفتم و امروز در جلسه شورا و نيز جلسه معارفه با معاونين وزارت دادگستري توانستيم ارتباط خوبي برقرار كنيم.

وي با اشاره به اينكه بختياري وزير سابق دادگستري در بستر بيماري است، افزود: فعلا به وزارت دادگستري نرفته تا انشاالله حال وی بهبود يابد و در معيت وی دفتر خود را تحويل مي‌گيرم.

وزير دادگستري در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه آيا شما سرپرست سازمان بازرسي نيز هستيد، گفت: خير تصميمي در اين زمينه اتخاذ نشده و اگر قوه قضاييه صلاح بدانند تا معرفي رئيس جديد سازمان در اين سازمان فعاليت خواهند كرد.

پورمحمدي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه مهمترين بخشي كه مي‌خواهيد در وزارت دادگستري پر رنگ جلوه كند چيست، گفت: درصدد هستم نهاد كارشناسي حقوقي اين وزارتخانه را تقويت كنم زيرا هرچه اين بخش تقويت شود دولت از ظرفيت حقوقي مناسب‌تري برخوردار خواهد شد و در اين صورت است كه مي‌تواند از حقوق بيت‌‌المال دفاع كند.

وي در ادامه افزود: همچنين بحث‌هاي تخصصي كه يكي از نيازهاي قوه قضاييه در درون دولت است بايد تقويت شود و اين بخش راه را براي قوه قضاييه آسان‌تر خواهد كرد.

حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه ارزيابي شما از جلسه امروز چگونه بود، گفت: جلسه بسيار خوبي بود و بنده آخرين وزيري بودم كه مورد تحليف نهايي واقع شدم و فرصت كافي را نداشتم تا مسائل مربوط به اين وزارتخانه را مطالعه كنم و در طي چند روز اخير با موضوع وزارت دادگستري آشنا شدم.

وی در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه چه كسي رئيس سازمان بازرسي كل كشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: اين وظيفه جزء اختيارات رئيس قوه قضاييه است و بنده نمي‌توانم در اين خصوص اظهار نظر كنم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کارشناسی ، دادگستری ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار