مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: فعالیت کشاورزان برای آماده سازی بستر کشت سیب زمینی و پیاز طرح استمرار در این شهرستان آغاز شده و تا اوایل مهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان سیفی افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی شهرستان جیرفت، این شهرستان از محدود مناطقی است که کشاورزان می توانند در فصل زمستان محصولات پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی خارج از فصل خود را به بازارهای مصرف در سطح کشور عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی نیز با هدف رعایت سطوح کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای اطلاع رسانی به کشاورزان و همکاری با آنها به منظور جلوگیری از کشت بی رویه و ممانعت از اتلاف سرمایه و انرژی کشاورزان انجام داده است.

سیفی تصریح کرد: در همین راستا اطلاع رسانی به وسیله جراید محلی، ارسال پیامک، نصب اطلاعیه و پلاکارد در محل دید کشاورزان در مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی و تشکیل نشست های متعدد با حضور مسوولان مربوط در شهرستان صورت گرفته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مشاوره با کارشناسان مربوط، از کشت بی رویه محصولات خودداری و با رعایت سیاست الگوی کشت و برنامه ابلاغی در حفظ و ارتقای سرمایه، انرژی و وقت خود با این مدیریت همکاری کنند تا در فصل برداشت با کاهش قیمت مواجه نشوند./ز

برچسب ها: جیرفت ، سرمایه ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.