همسر برزيلي گلن گرينوالد، روزنامه نگار گاردين که افشاگري هاي ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا را منتشر کرد، روز يکشنبه به مدت 9 ساعت در فرودگاه هيثرو لندن متوقف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، متوقف شدن همسر گرينوالد در فرودگاه هيثرو موجي از اعتراضات از جمله اعتراض دولت برزيل را موجب شد.
پليس انگليس تاييد کرد همسر گلن گرينوالد در مسير پرواز برلين به ريودو ژانيرو توقف کوتاهي در انگليس داشت که در فرودگاه توسط پليس متوقف شده است.
سخنگوي پليس انگليس اعلام کرد  به موجب ماده هفت قانون ضد تروريستي سال 2000 مرد 28 ساله اي در فرودگاه هيثرو متوقف شد . سخنگوي پليس افزود اين مرد بازداشت نشد و بعدا آزاد شد.
وزارت امور خارجه برزيل نيز در بيانيه اي اعلام کرد  دولت برزيل نگراني عميق خود را درباره حادثه اي که امروز در لندن روي داد و يک تبعه برزيلي متوقف و بدون امکان تماس با وي در فرودگاه هيثرو نگهداري شد، اعلام مي کند .
سخنگوي وزارت امور خارجه برزيل اعلام کرد قبل از آزاد شدن اين تبعه برزيلي سفارت و کنسولگري برزيل در لندن با مقامات انگليسي تماس گرفتند.
روزنامه گاردين نيز اعلام کرد پليس وسايل ميراندا را از جمله تلفن همراه، فلش هاي يو اس بي، دي وي دي و دستگاه هاي بازي وي را توقيف کرد.
سخنگوي روزنامه گاردين اعلام کرد از مقامات انگليس خواسته است در اين باره شفاف سازي کنند. 
 وي گفت همسر يکي از روزنامه نگاران گاردين که درباره دستگاه هاي امنيتي مطلب مي نوشت، به مدت تقريبا نه ساعت در فرودگاه هيثرو بازداشت شده است در حالي که وي در حال ترانزيت در اين فرودگاه به سر مي برد.   
برچسب ها: بین الملل ، برزیل ، اسنودن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار