ناسا همچنان در جستجوی حیات و مکانی مناسب برای اسکان انسان ها است و در بررسی های خود در حال حاضر به قمر اروپا رسیده است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محققان ناسا بر این باورند که قمر یخ زده اروپا که در مدار سیاره مشتری در حال چرخش است را می توان در آینده به مکانی مناسب جهت اسکان انسان ها تبدیل کرد و درحال حاضر برخی از دانشمندان ماموریت دارند با هدف های تازه ای را برای  آینده مشخص کنند 

هدف های این گروه تحقیقاتی به سه بخش بررسی ماده غیر یخی قمر اروپا، تمرکز در نقشه برداری ژئو فیزیک و ارسال یک فضا پیمابر سطح آن تقسیم می شود.

 در هدف اول که بررسی ماده غیر یخی این قمر است از حداقل دو عمق مختلف برای درک ترکیبات دقیق نمک ها ، مواد آلی و دیگر اجزای آنها استفاده می کنند.

 درهدف دوم نقشه برداری هایی ژئو فیزیکی جهت بررسی پوسته یخی و اقیانوس این قمر تهیه می شود که از طریق سنجش مغناطیسی خاک و زلزله شناسی انجام می شود و در مرحله آخر یک فضا پیما به سطح این قمر ارسال می شود که  زمین شناسی سطحی در مقیاس انسانی را انجام دهد.

بررسی های انجام شده از وجود آب شور در اقیانوس های عظیم این قمر که از سطوح زیرین به سطح این قمر راه یافته و جاری شده خبر داده است و همین امر موجب شده که نظریه وجود حیات در این قمر به  به اثبات نزدیکتر شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار