مدیرعامل آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی اخیر در استان علاوه بر اضافه شدن 131 میلیون مترمکعب آب به ذخیره سد های استان موجب سر ریز شدن سد های سارادان و ماشکید در جنوب استان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، احمد عاقبت بخیر اظهار داشت: نزولات جوی و بارش باران در طی هفته های گذشته موجب شد تا سد ماشکید در شهرستان سراوان برای نخستین بار پس از احداث و آبگیری بر اثر حجم روان آب های وارده به آن سرریز شود.

وی با بیان اینکه دربارندگی 11 روزه اخیر بیش از 30 میلیون متر مکعب سیلاب و روان آب در سدهای تغدیه ای استان ذخیره سازی شد ادامه داد: حجم آبگیری مخازن سدهای مخزنی و تغذیه ای استان در دو هفته اخیر به بیش از 158 میلیون متر مکعب رسید.

وی گفت: با وجود اینکه سیل اخیر موجب ایجاد خسارات بسیاری به هم استانی های عزیز شد اما بسیاری از این روان آبها با توجه به احداث سد های تغذیه ای و مخزنی در استان مهار شد و موجب شد تا سد سارادان در ایرانشهر به طور کامل آبگیری شود.

عاقبت بخیر با اشاره به اینکه تعداد 25 سد مخزنی و تغذیه ای در استان در حال بهره برداری است ادامه داد:بارش های اخیر موجب شد تا بیش از 131 میلیوون متر مکعب آب به سد های مخزنی شی کلک، زیردان، خیرآباد، ماشکید و پیشین افزوده شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.