مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: سالانه 125 میلیون اصله انواع گل و درختچه‌های زینتی در این استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «سیدمحسن موسوی» افزود: در راستای سیاست شناخت عوامل موثر بر رشد اقتصادی و در پی کاهش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و توسعه‌ی صادرات غیرنفتی یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد بخش کشاورزی از جمله صنعت گل و گیاهان زینتی است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از کشورهای جهان با بهره‌گیری از دانش تولید گل و گیاهان زینتی، استفاده از تجهیزات مناسب، ارقام خوب و تکنولوژی‌های جدید کشت، این محصول را در سطح زیاد تولید کرده است تا بتوانند علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور، مبالغ قابل توجهی‌ ارز از طریق صادرات این محصول کسب کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: تولید تجاری گیاهان زینتی در ایران به حدود 90 سال پیش باز می‌گردد که در این میان استان البرز با صادرات انواع گل‌های تزئینی، جایگاه ویژه‌ای در میان دیگر استان‌های کشور دارد به‌طوری‌که سال پیش از مجموع تولیدات گل‌ها و گیاهان زینتی، یک میلیون نهال مثمر و غیرمثمر به کشورهای آسیای میانه صادر کرده است.

موسوی با بیان این‌که استان البرز در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی فضای باز پس از استان مازندران مقام دوم کشور را دارد، گفت: چهار باغ ساوجبلاغ یکی از قطب‌های بزرگ تولید گل و گیاه زینتی فضای باز در کشور است و با تولید سالانه بیش از 12 میلیون گلدان گل پامچال رتبه‌ی نخست پرورش و تولید این نوع گل را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: تولید گل و گیاه زینتی با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و آب و هوایی کشور، یک زمینه‌ی کاری مناسب برای ارزآوری و ایجاد اشتغال است از این‌رو امید می‌رود با توجه هرچه بیشتر مسوولان و برنامه‌ریزی‌های مدون بتوانیم هرچه بیشتر این صنعت رونق دهیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: البرز ، گل زینتی ، درختچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.