فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: به منظور کاهش جرم و کشفیات پلیس روستاها و تفرجگاه های شهرستان ساری نیز مجهز به دوربین مدار بسته می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، یارعلی نیازی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کاهش جرم در شهرستان ساری به ویژه روستاها اظهار داشت: نشستی با شورا، دهیار و پایگاه مقاومت روستاها داشتیم تا با توجه به نزدیک شدن بافت روستاها به شهر این مناطق مجهز به دوربین مدار بسته شود.

وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن ورودی و خروجی روستاها با نصب دوربین مدار بسته جرم و سرقت در روستاها کاهش می‌یابد.

این مسئول مجهز شدن تمامی آپارتمان‌های سطح شهر به دوربین مدار بسته را امری ضروری در کاهش سرقت و کشفیاتی از این دست دانست و افزود: نیروی انتظامی خواستار همکاری شهرداری و نظام مهندسی است تا تمام آپارتمان‌ها مانند آسانسور مجهز به دوربین مدار بسته شوند.

نیازی با اشاره به اینکه سرقت خودرو و موتورسیکلت بیشتر در خارج از پارکینگ صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ایجاد پارکینگ در مجاورت مراکز علمی، مجتمع‌ها و بیمارستان‌ها ضروری است.

وی ایجاد پلیس محله را یکی دیگر از نکات مهم در کاهش سرقت‌ها دانست و یادآور شد: اماکن و محله‌هایی که دارای پلیس محله و امنیت کامل بودند با کاهش چشمگیر سرقت مواجه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری به استفاده از ابزار پیشگیرانه به منظور کاهش جرم و کشفیات پلیس در مناطق آلوده اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از شناسایی مناطق آلوده توانستیم چندین باند سارقان موتورسیکلت، خودرو، کیف‌قاپی و سیم برق را کشف و ضبط کنیم.

وی به شناسنامه‌دار شدن سارقان در مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: هر 15 روز آمار سارقان سابقه‌دار از زندان اخذ و این افراد در کنترل پلیس قرار می‌گیرند.

نیازی با اعلام اینکه با همکاری شهرداری مناطق شهرستان ساری چندین پارک و تفرجگاه پرجمعیت به دوربین مدار بسته مجهز می‌شود، خاطرنشان کرد: ابزارهای کنترلی سبب کاهش  جرم و کشفیات پلیس در شناسایی مجرمان می‌شود.

وی به ایجاد چند ایستگاه پلیس در سطح شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: افزایش 20 دستگاه موتورسیکلت پلیس و ایجاد ایستگاه‌های پلیس در سطح شهر سبب شد تا پلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل جرم و حادثه حاضر شود.

نیازی زمان حضور پلیس به محل وقوع حادثه را کمتر از 6 دقیقه دانست و افزود: بسیاری از تماس‌های مردم به پلیس از فوریت‌های پلیسی نیست.

وی خدمات معاونت اجتماعی پلیس در نیروی انتظامی استان را  که پل ارتباطی بین مردم و پلیس است را تحسین برانگیز دانست و اظهار داشت: اجرای طرح آموزش همگانی برای کاهش بزهکاری، اعتیاد، سرقت و انجام مشاوره‌های خانواده از سوی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گامی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم به ویژه خانواده‌ها و دانش آموزان از شناسایی و کاهش ارتکاب به جرم است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری به فعالیت پلیس فتا که بخش نوپایی در نیروی انتظامی است اشاره کرد و گفت: مدت کمی از شکل‌گیری پلیس فتا در استان می‌گذرد اما با توجه به تغییر سبک زندگی و الکترونیکی شدن امورات مردم، مجرمان این بخش را شناسایی و دست به جرائم مختلفی زدند که پلیس فتا به درستی در این حوزه وارد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.