به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید مهدی امامی میبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایستگاههای دوچرخه کاملا مکانیزه است، اظهار کرد: 150 ایستگاه دوچرخه قرار است تا پایان آذر در نقاطی که یک تیم فنی آن را مشخص کردهاند، احداث شود و به بهرهبرداری برسد که 50 ایستگاه از این میان تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.
وی با تاکید بر این نکته که روش ارائه شده در شبکه حمل و نقل دوچرخه مشهد، در کشورهای توسعه یافته به کار میرود، تصریح میکند: از نمونههای شهری این روش میتوان به شهرهای پاریس، لندن و مادرید اشاره نمود.
امامی ادامه داد: بر این اساس بخش خصوصی با سرمایهگذاری در تعدادی از نقاط پیشبینی شده در سطح شهر، ایستگاههای دوچرخه احداث میکند و در این ایستگاهها مردم پس از ثبتنام از طریق منکارت و با هزینهای اندک، دوچرخهای را در یک ایستگاه تحویل میگیرند و پس از پیمودن مسیر و رسیدن به مقصد، در ایستگاه بعدی دوچرخه را تحویل میدهند.
وی با اشاره به این موضوع که دوچرخه نهتنها بهعنوان وسیلهای تفریحی بلکه بهعنوان یک الگوی تکمیلی حمل و نقل مطرح است، افزود: دوچرخه علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا و نقش موثر در تردد روان خودروها، باعث بالا بردن سطح سلامت افراد نیز می گردد.
امامی در پایان اظهار داشت: مکانهایی که ایستگاههای دوچرخه در آن قرار دارد بیشتر در محدودههای پرتراکم شهر و با فواصل کوتاه در حال احداث است و امیدواریم با اجرای این طرح گسترده بتوانیم به اهداف از پیش تایین شده سازمان که یکی از مهمترین آنها گسترش حمل و نقل پاک است، دست یابیم.