مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر توجه به مناطق مرزی و عشایری و تأمین فضا و تجهیزات لازم در این مناطق تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای آموزشی و تأمین نیرو برای مدارس عشایری سیار در اولویت است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد وحیدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به احداث 110 کلاس در این مناطق از مجموع کلاس‌های تحویل داده شده توسط اداره نوسازی مدارس به آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در راستای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان نیز 450 نفر از بانوان دبیر ویژه این مناطق ساماندهی شده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مدارس استثنایی پیگیری‌های ویژه‌ای را می‌طلبند، افزود: در همین راستا پوشش دبیری تخصصی در حوزه دانش آموزان استثنایی مهم‌ترین رویکرد سازمان در طول 6 سال گذشته بوده است.

وحیدی تصریح کرد: در همین راستا اکثر معلمان این مدارس سابقه دبیری تخصصی برای آموزش در این مدارس پیدا کرده‌اند و در حال حاضر میانگین معلم و دانش آموز استثنایی در استان به 5/4 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین آینده شغلی دانش‌آموزان استثنایی، گفت: دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند به لحاظ انجام کارهای یدی ظریف‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنند ولی متأسفانه به پوشش اشتغال آن‌ها توسط سازمان‌های مربوطه کمتر توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های مشترک تولیدی برای فارغ‌التحصیلان این مدارس به طور حتم علاقه‌مندی خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در این مدارس و توجه به وضعیت آینده آن‌ها بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری، مهم‌ترین درخواست سازمان آموزش و پرورش از نوسازی مدارس را اولویت قرار دادن بحث تعمیرات فضاهای آموزشی در فاصله باقی مانده تا شروع سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

وحیدی اظهار کرد: همچنین لازم است مدارس آماده تحویل با اولویت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطقی که نیاز به جا به جایی فوری دارند صورت گیرد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به تحصیل یک هزار و 13 دانش آموز در مدارس خاص استثنایی استان، گفت: این دانش‌آموزان در 64 مدرسه و 148 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

حسین نعمتی اظهار کرد: برخی از پروژه‌های مصوب سفرهای استانی هیئت دولت دهم و نهم مربوط به آموزش و پرورش اسفراین استان اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات توان‌بخشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی بسیار اندک بوده و با وجود استفاده از ظرفیت خیران نیاز دانش‌آموزان به این تجهیزات برطرف نشده است.

نعمتی همچنین از تحصیل 300 دانش‌آموز به روش تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با ایجاد 9 مرکز اختلالات یادگیری در استان خدمات قابل توجهی به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی از کمبود اعتبار برای به روز رسانی فعالیت‌های آموزشی و نرم افزاری و استفاده از کتب، هوشمند سازی مدارس استثنایی، توجه به خانواده‌های دانش آموزان استثنایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمبود تجهیزات توان‌بخشی به عنوان مهم‌ترین مسائل آموزش و پرورش استثنایی استان یاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد هم در این نشست با تاکید بر ضرورت احداث معلم سرا در مدارس مناطق مرزی استان، گفت: این امر می‌تواند در ایجاد انگیزه برای ماندگاری بیشتر معلمان در روستاهای مرزی بسیار تأثیرگذار باشد.

جمشید عین‌بیگی بر اختصاص اعتباری برای سرویس ایاب و  ذهاب معلمان مناطق محروم تأکید کرد و افزود: اعتباری باید پیش بینی شود تا زمینه تهیه سرویس ویژه رفت و آمد آسان و امن این قشر فراهم شود.

وی توسعه بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مناطق مرزی را نیز خواستار شد و از آن به عنوان یک ضرورت یاد کرد./ج1

برچسب ها: اولویت ، اعتبار ، بجنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.