رییس جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با اشاره به این‌که منطقه کوه‌سرخ در تولید بادام، رتبه دوم در کشور و رتبه اول خراسان رضوی را دارد، بیان کرد: بخش اعظمی از 17‌هزار هکتار بادامستان کوه‌سرخ رو به خشک شدن است






.

محمد صوابی به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه خراسان، وجود مرکز تحقیقات بادام کمکی را برای ایجاد بادامستان‌های دیرگل و مقاوم به سرمازدگی و انواع آفات را راهکاری برای حل مشکلات منطقه کوه‌سرخ دانست.

وی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی منطقه کوه‌سرخ، بیان کرد: تولید انواع محصولات باغی و زراعی از ویژگی‌های منحصر به فرد کوه‌سرخ است.

وی محصولات کشاورزی کوه‌سرخ را یکی از بهترین محصولات کشاورزی کشور دانست و گفت: محصولات کشاورزی منطقه کوه‌سرخ به دلیل استفاده نکردن از سموم و کود‌های شیمیایی از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: شرایط ارگانیکی محصولات کوه‌سرخ موجب شده‌ است که محصولات کشاورزی این منطقه در شهرستان کاشمر و سایر نقاط کشور متقاضیان زیادی داشته‌ باشد.

وی با اشاره به محصولات سردرختی کوه‌سرخ نظیر آلو و گیلاس، گفت: منطقه کوه‌سرخ دومین تولیدکننده ریواس در استان بعد از نیشابور است که متقاضیان زیادی دارد.

وی بیان کرد: در گذشته سهم زیادی از خشکبار خراسان در این منطقه تولید می‌شد، ولی به علت خشکسالی‌های اخیر و آسیب‌دیدگی باغات سهم آن در تولید خشکبار کاهش یافته است.

صوابی هم چنین با بیان این‌که برداشت سیب‌زمینی در کوه‌سرخ آغاز شده است، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و کاهش دبی منابع آبی و عدم صرفه اقتصادی، سطح زیرکشت این محصول کاهش یافته است‌.

صوابی بیان کرد: در سال جاری ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی کوه‌سرخ به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود که 4500 تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی گفت: به دلیل استفاده بیشتر از کود حیوانی و آلی به‌وسیله کشاورزان و اقلیم مناسب، محصول سیب‌زمینی تولید شده در کوه‌سرخ از کیفیت بالایی برخوردار است.

بخش کوه‌سرخ از توابع شهرستان کاشمر است. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.