اگرچه سرخك در اغلب كشورهاي جهان كنترل شده است، اما اين بيماري همچنان علت حدود پنج درصد مرگ بيماري هاي عفوني قابل پيشگيري با واكسن را تشكيل مي دهد.

عليرضا نصيبي، متخصص بيماري هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: در سال هاي اخير با اجراي برنامه هاي مختلف كنترل بيماري هاي عفوني به ويژه برنامه هاي ايمن سازي و واكسيناسيون، ميزان ابتلا به اغلب بيماري هاي عفوني كاهش پيدا كرده و بسياري از اين بيماري ها تحت كنترل درآمده اند.

وي تصريح كرد: سل، سرخك، سرخجه، اوريون، ديفتريَ، سياه سرفه، كزاز، فلج اطفال و هپاتيت از مهمترين بيماري هايي است كه با افزايش پوشش واكسيناسيون كودكان، روند ابتلا به آن ها در اغلب مناطق دنيا از جمله در ايران كاهش قابل ملاحظه اي يافته و حتي برخي از آن ها ريشه كن يا حذف شده است.

نصيبي، با اشاره به اينكه با وجود كاهش موارد ابتلا و اجراي برنامه هاي ايمن سازي هنوز موارد ابتلا به بيماري هاي عفوني بالا است، اظهار داشت: سرخك از جمله بيماري هايي است كه در چند كشور جهان شاهد ابتلا و مرگ و مير بالاي ناشي از آن هستيم.

وي تأكيد كرد:‌ اگرچه سرخك در اغلب كشورهاي جهان كنترل شده است، اما همچنان اين بيماري علت حدود پنج درصد مرگ بيماري هاي عفوني قابل پيشگيري با واكسن را تشكيل مي دهد.

نصيبي، يادآور شد: علت اصلي بالا بودن آمار مرگ و مير ناشي از سرخك در برخي از كشورها، پايين بودن ميزان پوشش واكسيناسيون كودكان است./ع2

برچسب ها: عفونت ، سرخک ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار