مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر می باشد .

بي بي سي فارسي براي اولين بار مصاحبه اي از "کرميت روزولت" از ماموران ارشد سيا و از طراحان اصلي کودتاي بيست و هشت مرداد پخش کرد.
مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب اسلامي در مصاحبه با خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام کرد انتخاب حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور ايران، فرصتي براي قدرت هاي جهاني است تا با تهران در زمينه برنامه هسته‌اي آن به توافق برسند، اما تهران هرگز فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را تعليق نخواهد کرد.
پايگاه اطلاع رساني«اسرائيل فروم» درمقاله اي نوشت قدرت ذاتي اسلام براي رژيم اسرائيل از هر گروه سياسي خطرناكتر است و به همين دليل اين رژيم به دنبال ايجاد تفرقه در جهان اسلام است ولي در جبهه نبرد، ايران به عنوان آخرين سنگر مبارزه با امپرياليسم محسوب مي شود.
روزنامه کویتی الرای به نقل از مقامات حزب‌الله لبنان گزارش داد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه پس از انفجار مرگبار روز پنج‌شنبه بیروت با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.
يک مقام آمريکايي فاش کرد که دولت اوباما قصد دارد کمک هاي نظامي به مصر را به صورت موقت متوقف کند.
اخوان المسلمين مصر از تعيين "محمود عزت" به عنوان رهبر موقت اين جماعت خبر داد.
خبرگزاري رويترز در گزارشي به نقل از ديپلمات هاي غربي مدعي شد به نظر مي رسد ايران از طريق تبديل کردن بخشي از ذخيره هسته اي اين کشور به سوخت راکتور، جلوي رشد اين ذخاير را گرفته است که اين امر به صورت بالقوه فرصت مذاکرات تهران را با قدرت هاي جهاني افزايش مي دهد.
تلويزيون النيل از بازداشت يازده فرد مسلح در منطقه سينا خبر داد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يک منبع ديپلماتيک در ايران امروز سه شنبه در خبري ادعا کرد مسئوليت هدايت مذاکرات هسته اي ايران با قدرتهاي غربي به محمد جواد ظريف وزير امور خارجه محول مي شود.
سخنگوي ارتش مصر درباره احتمال اقدام افراد مسلح ناشناس در تيراندازي از بام خانه ها هشدار داد.
سران سعودی ـ که خود را خادم الحرمین شریفین می نامند ـ در اقدامی عجیب، با رژیم صهیونیستی در خصوص مسایل منطقه به پیوند منافع رسیده اند.
"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد سندی دارد که نشان میدهد اسرائیل در کودتای ارتش مصر و برکناری "مرسیگ دست دارد .
مقامات روسيه در حال مقابله با اوضاع ناشي از بارش باران هاي بي سابقه در منطقه خاور دور اين کشور بودند و اين در حالي است که تاکنون بيش از 23 هزار نفر از اين مناطق به مکان هاي امن منتقل شده اند
"اسماعيل هنيه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در آستانه دور دوم مذاکرات با رژيم صهيونيستي اين مذاکرات را غيرقانوني خواند.
"گري سيمور" معاون سابق کاخ سفید از محمد جواد ظريف وزير خارجه جديدي ايران بعنوان "ديپلماتي باهوش و موفق" ياد کرده است.
کره جنوبي پيشنهاد ازسرگيري مذاکرات با کره شمالي را مطرح کرد .
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار