بنا به اظهار مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي براي اراضي و همچنين اماکن شهرهاي زير25هزار نفرجمعيت استان، تاکنون بيش از 162 هزار جلد سند مالکيت صادر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه مهندس ايوب عزيزي افزود: در همين راستا تاکنون در1294روستا تعداد140هزار و220جلد و در24شهر زير25هزار نفر جمعيت استان22هزار و180جلد سند مالکيت رسمي صادر و تحويل مالکين شده است و پيش بيني ها نشان مي دهد امسال نيز10هزار جلد سند مالکيت جديد هم صادر شود.

وي استقبال براي دريافت اسناد مالکيت در اين مناطق را مطلوب ارزيابي کرد و اذعان داشت: تابحال بيش از72 درصد از اماکن روستايي و 60 درصد اماکن شهرهاي زير25هزار نفرجمعيت از مزايايي اين طرح بهره مند و املاکشان سنددار شده اند.

تثبيت و رسميت بخشيدن به مالکيت اماکن، تشويق بخش خصوصي براي سرمايه گذاري، امکان دريافت تسهيلات دولتي و غير دولتي در قبال سند مالکيت بعنوان وثيقه مطمئن، افزايش ارزش ريالي املاک، استفاده در داد و ستدهاي مالي و اجتماعي (افزايش ارزش حقوقي)، پيشگيري از ابطال حق در دعاوي(تسهيل درامر قضاوت، رفع ابهامات و اختلافات درمالکيت) از جمله مزايا و اهداف اجراي طرح، دراين مناطق بشمار مي رود.

طرح سند دار کردن با هدف رسميت دادن به مالکيت اماکن روستايي از يازده سال پيش آغاز شده است و تا اعطاي سند به همه اراضي و اماکن مشمول ادامه خواهد داشت./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.