به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در جمع صنعتگران تدوین برنامه مدون برای کاهش قیمت تمام شده و تجاری سازی آن با همفکری تولیدکنندگان و اتحادیههای صنفی را از جمله موارد اساسی در زمینه رشد و ارتقای صنعت کیف و کفش و صادرات آن دانست.
وی با بیان اینکه یک سوم صادرات چرم و کفش کشور از آذربایجانشرقی صورت میگیرد، افزود: با توجه به جایگاه صنعت چرم و کفش به عنوان صنعت بومی ایرانی، توسعه این صنعت میتواند در سال حماسه اقتصادی یکی از محورهای مهم قلمداد شود.
عظمایی در ادامه گفت: صنعت چرم و کفش از جمله صنایع اشتغالزا در استان بوده و خوشبختانه این صنعت توانسته است علاوه بر اشتغالزایی بیش از 40 هزار نفری در استان و تولید سالانه 30 میلیون جفت کفش رتبه نخست را در کشور دارا باشد.
وی با اشاره به ویژگیهای کفش تبریز، افزود: کفش تبریز به دلیل استفاده از چرم از دوام بالایی برخوردار است و نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز شناخته شده است؛ البته تنوع رنگ در نوع چرم میتواند به افزایش بازارهای کفش چرم تبریز کمک کند و باید با طراحی هنری، بکارگیری مواد اولیه مرغوب، توسعه زیرساختهای لازم، همچنین ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی و نیز با برند سازی، این صنعت را به شکوفایی ایدهآل رساند./ز