"اسکار فرناندز تارانکو" معاون دبيرکل سازمان ملل در امور سياسي از شهرک سازي رژيم صهيونيستي در کرانه باختري رود اردن انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، تارانکو در اظهاراتي در شوراي امنيت گفت:دبير کل سازمان ملل معتقد است که راه حل دو کشور تنها از راه مذاکرات که به حل موضوعاتي از جمله امنيت مرزها،موضوع آوارگان و بيت المقدس بيانجامد ،به موفقيت خواهد رسيد.براي اينکه اين مذاکرات به ايجاد تغييرات لازم به موفقيت برسد لازم است که اين مذاکرات به فوريت و با يک افق شفاف در هر شش ماه يک بار برگزار شوند.
وي در ادامه گفت:دبيرکل سازمان ملل از ادامه فعاليت شهرک سازي اسرائيل در کرانه باختري رود اردن از جمله بيت المقدس شرقي و اعطاي مجوز براي ساخت دو هزار واحد مسکوني ديگر نگران است.موضع سازمان ملل درباره اينکه شهرک سازي برخلاف قوانين بين المللي است همچنان پابرجاست. 
وي در پايان گفت :موضوع غزه يکي از موارد مهم براي سازمان ملل محسوب مي شود و نبايد در بحبوحه از سرگيري مذاکرات سازش فراموش شود.با وجود واکنشهاي منفي اوليه  ما اميدواريم که  مقامات حماس از تلاش ها براي راه حل دو کشور ممانعت نکند زيرا اين تنها راه براي پايان محاصره غزه و دستيابي به صلحي پايدا ر است.به دليل اوضاع امنيتي مصر دسترسي به غزه از راه گذرگاه رفح  محدود شده است. محدوديت هاي طولاني مدت ايجاد شده از طرف اسرائيل در زمينه مسافرت و ارسال کالا براي  غزه و حوادث اخير مصر سبب شده تا تاثيرات بدي بر ساکنين غزه بگذارد. اين موضوع تاثيرات بدي بر افراد بيمار به دليل محدوديت هاي دارويي وارد کرده است.
برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار