نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ریشه‌یابی برای نجات دریاچه ارومیه باید صورت گیرد از این طریق است که می توان دریاچه ارومیه را نجات داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مهرداد بائوج لاهوتی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: وضعیت دریاچه ارومیه نگران کننده است ولی باید این موضوع بررسی و حل شود چرا که قابل حل بوده و نیاز به اقدامات کارشناسی دارد.
وی ادامه داد: یک طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان برای راهکار و برون رفت از این وضعیت دریاچه ارومیه مطرح و بعد از مدتی به طرحی یک فوریتی تبدیل شد؛ اطمینان داریم مشکلات دریاچه ارومیه با مطالعات و مشاوره‌ها قابل حل خواهد بود.
عضوفراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد: اینکه بگوییم نمی‌توان برای نجات دریاچه ارومیه کاری کرد اشتباه است دولت جدید باید در فضای کارشناسی این موضوع را حل کند و به یک جمع بندی برسد در واقع اگر نیاز دانست مجلس در این راستا قانون ارائه کند تا همکاری مجلس با دولت به حل این مشکل منجر شود.
بائوج لاهوتی بیان کرد: باید کاری بزرگ برای نجات دریاچه ارومیه صورت گیرد که نیاز به مطالعه و ریشه‌یابی دارد و در حقیقت باید این امر را کارشناسی و ریشه آن را پیدا کرد تا بتوانیم راهکار برای نجاتش بیندیشیم بنابراین نیاز داریم هرچه سریعتر فکری برای نجات دریاچه ارومیه که قابل حل است اندیشه شود.
وی افزود: خوشبختانه دولت یازدهم در اولین جلسه هیئت دولت به موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه پرداخته و این امر جای خوشحالی دارد در واقع اینکه مباحث محیط زیست به خصوص موضوع دریاچه ارومیه در اولین جلسه هیئت وزیران در دولت جدید مطرح شد، جای خرسندی دارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار