کتاب عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین به همت محمدعلی صدر شیرازی نوشته شده است که در مقایسه با سایر کتاب‌ها درباره منافقان فصل جدیدی را به روی کتاب‌خوان‌ها و محققان این عرصه گشوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین به همت محمدعلی صدر شیرازی نوشته شده است که در مقایسه با سایر کتاب‌ها درباره منافقان فصل جدیدی را به روی کتاب‌خوان‌ها و محققان این عرصه گشوده است. 

ناکامي سازمان در انتخابات مختلف، عزل بني‌صدر، شکست شورش 30 خرداد1360، ناکامي صدام و منافقين در تفوق بر جمهوري اسلامي ايران در جنگ تحميلي، شکست تبليغات سازمان در جلب افکار عمومي مردم ايران و سقوط صدام و آوارگي، همگی سازمان را به فرقه اي در حال احتضار مبدّل ساخته است. اما در رأس اين ضربات، عمليات شکوهمند مرصاد قرار دارد که در ظرف چند روز تمام رشته هاي مثلث منافقين، ايالات متحده و رژيم بعث را پنبه نمود و پس از آن بود که سازمان هرگز نتوانست در برابر اراده¬ي ملّت مسلمان ايران کمر راست کند.
نکته مهم در انتشار این کتاب این است که تمرکز اصلی نویسنده این کتاب درباره وضعیت منافقان بعد از عملیات مرصاد و اتفاق‌هایی است که تاکنون دست به گریبان این گروه محارب بوده است و این همان فصل جدیدی است که تاکنون کمتر کتابی درباره منافقان به آن پرداخته بود.

این کتاب در دو بخش نوشته شده است. بخش اول کتاب درباره این گروهک پیش از عملیات مرصاد است که به دو فصل سازمان مجاهدین خلق پیش از پیروزی انقلاب و سازمان مجاهدین خلق پس از پیروزی انقلاب و قبل از عملیات مرصاد تقسیم شده است.

و در بخش دوم ابتدا به بسترهای شکل گیری عملیات مرصاد پرداخته است و سپس همکاری این گروهک با عراق و متجاوزان و نقشی که در تجاوز دشمن بعثی به ایران تشریح شده است.
در ادامه بخش دوم این کتاب در فصل‌ها و گفتارهای متعدد جوهره درونی این سازمان بررسی شده و به تشریح تلاش 20 ساله آنها برای بقا پرداخته شده است.

اما یکی از جالب‌ترین بخش‌های این کتاب به گفتار پنجم آن بر می‌گردد که به بررسی رابطه سازمان مجاهدین با جنبش سبز اختصاص دارد و نقش این گروهک در فتنه سال 88، در دامان زدن به شورش‌ها و بسترسازی برای ادامه فتنه بررسی شده است و در نهایت نویسنده در بخش مهمی وضعیت امروز این گروهک را بررسی کرده است.

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در شمارگان2000نسخه و 428 صفحه با قیمت 13هزار و 500 تومان در مرداد ماه سال جاری منتشر شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار