ساعاتي پيش فيملبرداري سكانسهاي حمله متفقين به ايران با بازي امين حيايي در لوكيشن شهرك غزالي و با حضور اصحاب رسانه و مخاطبان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، جمعي از مخاطبان و طرفداران مجموعه "كلاه پهلوي" به دعوت فراخوان سايت اين سريال تلويزيوني و با هدايت و همكاري روابط عمومي شبكه يك سيما از مقابل درب بلال سازمان صدا و سيما راهي لوكيشن "كلاه پهلوي" شدند و دقايقي پيش به شهرك غزالي رسيديم كه در بدو ورود لوكيشن خيابان "لاله زار" 1315 ديده مي‌شد. 

تيم مخاطبان و اصحاب رسانه با راهنمايي‌هاي "حسيني" خبرنگار شبكه يك سيما وارد شهرك غزالي شدند و به دنبال خوش آمدگويي و تشكر از همه همراهان اين تيم از آنها در كافه‌اي واقع در شهرك غزالي پذيرايي شد. 

بنابراين گزارش؛ "نويد دري" بازيگر و دستيار كارگردان مجموعه "كلاه پهلوي" ضمن خوش آمدگويي در كافه‌اي كه حاضران در آن نشسته بودند ضمن خسته نباشيد به همه آنان گفت از تشكر و راهنمايي‌هاي همه شما سپاسگذاريم كه "كلاه پهلوي" را تا اين قسمت همراهي كرديد، امروز شما را به صحنه‌هايي از لوكيشن شهر سامان مي‌بريم تا با دشواري كار و تيم سازنده آشنا شويد. 

در ادامه اين گزارش؛‌ "مجتبي وحيدي" مدير برنامه ريزي سريال "كلاه پهلوي" اظهار داشت: مشغول ضبط سكانس‌هاي پاياني اين سريال با حضور "امين حيايي" هستيم و تا بعدازظهر چند بازيگر ديگر نيز به تيم سازنده اضافه مي‌شوند. 

بنابراين گزارش؛ همه اصحاب رسانه و نيز مخاطبان راهي صحنه‌هاي در حال فيلمبرداري مي‌شوند. 

در ادامه اين گزارش اصحاب رسانه و تيم مخاطبان به همراه روابط عمومي شبكه يك سيما به شهر "سامان" رفتند و اين دكور كه از سال 1383 ساخت آن آغاز شده بود را ديدند و در اين مكان بخش‌هاي معدودي از ساختمان‌ها به صورت نيمه سالم باقي ماندند، تقريبا بعضي از اين ساختمان‌ها از مصالح بهتري ساخته شده بودند كه به احتمال زياد در سريال‌هاي ديگر از آنان استفاده مي‌شود و آبان ماه سال جاري پخش "كلاه پهلوي" به اتمام مي‌رسد و بايدبگويم. 

بعضي از دكورها مثل دكور لاله زار از مصالح بهتري ساخته شده‌اند كه همچنان ما شاهد آن هستيم.

بنابراين گزارش؛ همه مخاطبان و اصحاب رسانه از بخش‌هاي مختلف لوكيشن "كلاه پهلوي" چون دكور فرمانداري، مسافرخانه پاسارگاد، مغازه كلاه فروشي زنانه و مردانه، خياطخانه فرخ‌لقا و ميدان بهارستان قديم ديدن كردند و همه با هم براي آشنا شدن بيشتر دكور ساختمان فرمانداري از تمام بخش‌هاي داخل آن بازديد به عمل آوردند. 

براساس اين گزارش؛ دكور فرمانداري تقريبا از معدود ساختمانهايي است كه سالم مانده و ممكن است مورد استفاده ديگر پروژه‌ها نيز قرار گيرد ولي در حال حاضر هر ساختماني كه از آن استفاده نشود شكل انبار را به خود مي‌گيرد و همانطور كه همه شماها شاهد هستيد فرمانداري هم به صورت انبار لباس‌هاي هنرمندان را در كاوري مخصوص آرشيو كرده است. 

تهيه كردن همه وسايل دوران پهلوي بخصوص ماشين جيپ كار آساني نبود و گروه تا جايي كه توانستند دكورها و نيز ماشين‌هايي شبيه وسايل حمل و نقل آن زمان را تهيه كردند. 

بنابراين گزارش؛ اصحاب رسانه و مخاطبان همراه با پروژه "كلاه پهلوي" وارد اداره معارف، اوقاف و صنايع مستظرفه شدند و بعد از آن از ميدان "كهنه" شهر "سامان" و نيز مسجد ساخته شده توسط تيم "كلاه پهلوي" كه شامل يك گنبد و دو گلدسته بود بازديدي به عمل آوردند. 

در ادامه اين گزارش؛ بسياري از صحنه‌ها به عنوان مثال صحنه‌هاي مسجد در شهر ديگري گرفته مي‌شد و نماي بيروني آن از مسجدي كه پروژه ساخته بود استفاده مي‌شد و بيشتر سكانس‌ها، سكانس‌هاي مربوط به فرمانداري يك جا فيلمبرداري مي‌شد و بعد در تدوين سكانس‌هاي مورد نظر و مربوط در كنار يكديگر قرار مي‌گرفتند. 

در ادامه اين گزارش؛ همچنان "سيد ضياءالدين دري" در حال فيلمبرداري از سكانس مورد نظر كه با حضور "امين حيايي" در محوطه شهرك غزالي است را ادامه مي‌دهد.

 
خيلي ها از كلاه پهلوي بد گفتند

در ادامه اين گزارش امين حيايي بعد از گرفتن بخشي از سكانسهايش در جمع خبرنگاران در خصوص استقبال مخاطبان از سريال كلاه پهلوي گفت: خيلي ها سعي داشتند كه كلاه پهلوي نباشد و كار خودشان بيشتر ديده شود و هر جا كه حضور داشتند از ما بد گفتند ولي كار توسط آنهايي كه دوست داشتند ديده شد.

وي در خصوص مقايسه اين كار با آثار ساخته شده توسط هاليوود تصريح كرد: به علت قوانين و خطوط قرمز هر كشور نبايد آثار با يكديگر مقايسه شود و  اينكه چرا كلاه پهلوي را با فيلمهاي ديگر هاليوودي مقايسه مي كنند را نمي دانم.

حيايي در پاسخ به روند كند سريال اظهار داشت: زماني كه كار روند فيلمبرداري خود را طي مي‌كرد به هيچ وجه كند نبود، حالا اگر در پخش تغيير كرده از آن بي خبرم.

عشق مردم به ما قابل احترام است

ايفاگر نقش كريم با اشاره به عشق او به مخاطبان تصريح كرد: عشق و احترام مردم به بازيگران و كارگردان سريال كلاه پهلوي باعث افزايش نيروي مضاعف در ما شد و همه ما با قدرت هر چه بيشتر كار را ادامه داديم.

وي افزود: ما به عشق هنر و خلاقيت آمده ايم و در صورت هر گونه بي توجهي و بي مهري به سمت و سوي تئاتر مي روم .

بنابراين گزارش بعد از صرف نهار عوامل سريال كلاه پهلوي و اصحاب رسانه، سميرا رستمي، مدير روابط عمومي شبكه يك سيما به همراه مهدي فرجي مدير شبكه يك سيما وارد لوكيشن كار در شهرك غزالي شدند و ضمن بازديد از مكان فيلمبرداري به جمع اصحاب رسانه و مخاطبان سريال كلاه پهلوي آمدند و فرجي ضمن تشكر از همه آنان گفت: سريال كلاه پهلوي در حال حاضر جزء مجموعه هاي پربيننده سيما است و به طور ويژه اي در هفته هاي اخير نيز از سوي مخاطبان ديده و پيگيري مي شود.

وي ادامه داد: خوشبختانه سريال كلاه پهلوي به خوبي توانسته وابستگي دولت پهلوي به بيگانگان وخيانتهاي آن ها را به تصوير كشد و ديگر چيزي از قسمت هاي اين مجموعه آن باقي نمانده است.

فرجي اظهار داشت: امروز شما شاهد فيلمبرداري آخرين پلانهاي اين سريال كه مربوط به اشغال ايران در سالهاي 1320 است ، هستيد.

مدير شبكه يك سيما در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر داشتن مخاطبان بسيار به دليل وجود هزينه سنگين، گفت: حرفهاي مهم و جدي در كلاه پهلوي زده مي شود و خوشبختانه توانسته مخاطبان خود را حفظ و جذب كند.

وي ادامه داد: در آن دوران پهلوي‌ها سعي  داشتند فرهنگ ما و حجاب را كه به عنوان مولفه يك زن ايراني است را تغيير دهند و ما توانستيم همه آنها را در كلاه پهلوي بازگو كنيم حتي اگر بيننده ما در سطحي متوسط باشد ما توانسته ايم برد كنيم و اين سريال جز پربيننده ترين آثار سيما شود.
فرجي تصريح كرد: بسياري از نقدهاي انجام شده بيشتر به غرض ورزي شباهت داشتند و از جنس كينه و نفرتي به اين سريال است ولي گاهي برعكس آن  هم نقدهاي دلسوزانه اي از سوي كساني كه همراه هميشگي كلاه پهلوي بودند را شاهد هستيم.

نظرسنجي بسيار دقيق بود

وي خاطرنشان كرد:چندي پيش نظرسنجي در سازمان صدا و سيما انجام شد كه بسيار دقيق و جدي بود و ثابت كرد كه كلاه پهلوي مخاطب هاي مورد نظر خود را داشته است.


*سريالي مثل كلاه پهلوي در هيچ كجاي  دنيا ساخته نمي شود

بنابراين گزارش سيد ضياءالدين دري كارگردان كلاه پهلوي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به كند بودن روند اين مجموعه گفت: قرار نيست در سريال كلاه پهلوي شما با يك نگاه همه چيز را بفهميد به قول ضرغامي رئيس رسانه ملي "مخاطبان بايد با چند بار ديدن پي به نكات دروني اين سريال ببرند." بنابراين شما براي كنكاش بيشتر بايد بيش  از پيش بخوانيد و ببينيد.

وي افزود: كشمكش اين سريال دروني است چرا كه روايت موضوعاتي حساس و دقيق كه مربوط به تاريخ كشورمان هستند مي‌پردازد.
دري با اشاره به اينكه كلاه پهلوي را پايتختي ها براي خود مي‌خواهند اظهار داشت: ما يك مقطع سني مشخص نداريم ولي متاسفانه مخاطبان پايتخت سريال را براي خودشان مي‌خواهند و فكر نميكنند كه ساكنان شهرهاي متفاوت نيز بايد موضوع آنرا بفهمند.

وي با اشاره به ضرب آهنگ زندگي ايراني اظهار داشت: متاسفانه ضرب آهنگ زندگي ايراني بسيار كند است و گاهي ايراني ها مي‌خواهند اداي تند بودن اروپايي ها را در آورند عجله اي براي زندگي ندارند. ما ملتي هستيم كه با سوبسيد زندگي مي‌كنيم و مي‌خواهيم پول نفت را بگيريم و بخوريم .

دري ادامه داد: من به دنبال ادا درآوردن و تقليد از آثار غربي و اروپايي نبوده ام و به جرات مي گويم كه سريالي مثل كلاه پهلوي در هيچ كجاي دنيا ساخته نمي شود.

گزارش از الهه عليزاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.