مجمع روحانیون مبارز با صدور نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، ضمن محكوميت كشتار مردم مصرخواستار ممانعت از ادامه چنين وضعيتي عليه ملت مصر شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، مجمع روحانیون مبارز با صدور نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، ضمن محكوميت كشتار مردم مصرخواستار ممانعت از ادامه چنين وضعيتي عليه ملت مصر شد.

متن نامه به شرح ذيل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

دبیرکل محترم سازمان همکاری اسلامی

جناب آقای اکمل‌الدین احسان اوغلو

با سلام و تحیت؛

آنچه امروز در مصر می‌گذرد صرف نظر از اسباب و عوامل سیاسی حوادث، فجایعی است که دل هر مسلمان بلکه هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. هجوم بی‌امان و وحشیانه نظامیان که باید نگاهبان حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، عزت و امنیت کشور و ملت باشند به مردم و کشتار بی‌رحمانه کسانی که به هر حال طبق موازین شرعی و قانونی و بین‌المللی حق اعتراض دارند به هیچ وجه قابل قبول نیست. شکستن حرمت مسجد و کلیسا و اماکن مذهبی را که در همه آئین‌ها و نظام‌ها باید مورد احترام باشد و کشتن کسانی که در آنجا پناه برده‌اند با کدام یک از موازین سازگار است.

مصر کشوری بزرگ و ملت مصر ملتی سرفراز و افتخارآفرین است، تصور می‌شد که با سقوط دیکتاتوری در سایه قیام قهرمانانه مردم، این کشور شاهد استقرار نظامی مردمی و رعایت کننده فرهنگ و آئین و منافع ملی باشد که متأسفانه اینک شاهد یک جنگ داخلی است که به هیچ وجه نمی‌تواند حل کننده مسائلی باشد که برای حل آن نیاز به تعامل، گفت‌وگو و تفاهم میان همه جریان‌های رقیب است.

سازمان همکاری اسلامی در این موقعیت خاص دارای وظیفه‌ای سنگین است تا به هر صورت که میسر و با هر امکان که در اختیار دارد جلوی کشتار مردم و به خاک و خون کشیدن انبوهی از زنان و مردان مصر را بگیرد. جان همه انسان‌ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان محترم است، مبادا رفتارهای صورت گرفته بهانه‌ای به دست دشمنان امت اسلامی قرار دهد تا گمان کنند که مسلمانان و محرومان دیکتاتورزده ظرفیت و شایستگی استقرار نظام‌های مردم‌سالار را ندارند بخصوص برای ما مسلمانان که اسلام عزیز حاکمیت مردم را بر سرنوشت خود برسمیت شناخته و در برابر تندروی‌ها و افراط و تفریط می‌توانیم بر پایه اسلام نظام مردم‌سالار با سازکار متناسب آن را تجربه کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، محکومیت ، مجمع ، مبارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار