دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه حفاری‌های مسجدالاقصی برای از بین بردن آثار اسلامی است، گفت: وقتی مسئله فلسطین به میان می‌آید نه از مجامع بین‌المللی، نه حقوق بشری و نه حفظ آثار باستانی هیچکدام حرکتی از خود نشان نمی‌دهند به گونه‌ای که وقتی حکومت خودگردان دل نمی‌سوزاند و موضع‌گیری نمی‌کند چه انتظاری داریم مراکز بین‌المللی باستان‌شناسی بیایند و مذاکره کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ریشه هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و شیخ محمد نمرزقموت رئیس شورای علمای فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
اختری در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی با گذشت 44 سال از آتش‌سوزی مهیب مسجدالاقصی همواره نسبت به این مسجد کینه و خصومت دارد، گفت: طی 65 سالی که از اشغال سرزمین فلسطین می‌گذرد رژیم صهیونیستی همواره نسبت به بیت‌المقدس کینه و دشمنی داشته است.  

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با تاکید بر اینکه از سال 1948 رژیم صهیونیستی همواره در فکر زدودن آثار اسلامی از فلسطین است، اظهار داشت: روسا و شخصیت‌های جنگجو و خشونت‌طلب رژیم صهیونیستی همواره در تلاش بوده تا کل سرزمین فلسطین را مورد اشغال خود قرار دهد.  
 
وی با بیان اینکه روسای رژیم صهیونیستی به دنبال تحقق شعار اسرائیل بزرگ هستند، بیان کرد:‌ رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ 67 توانست بخش‌هایی از لبنان،‌ سوریه، مصر و اردن را مورد اشغال خود قرار دهد.  
 
اختری با اشاره به اینکه سوریه در جنگ 73 توانست بخش‌هایی از سرزمین خود را آزاد کند، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی‌سازی بیت‌المقدس بود به گونه‌ای که توانسته تاکنون اکثر مسلمانان را از شهرها بیرون بیاندازد و آنها را به روستا منتقل کند.  
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه مسجدالاقصی به عنوان مسجد هم در تاریخ و هم در قرآن ثبت شده است، ادامه داد: مسجدالاقصی از ابتدا مقدس بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با ادعاهای دروغین به دنبال ایجاد یهودی‌سازی در کل شهرهای این سرزمین است، اظهار داشت: مسجد به عنوان یک عَلَم آشکار، یک شعار آشکار و یک دلیل واضح، منطقی و تاریخی به حساب می‌آید.  
 
اختری افزود: اسرائیلی‌ها از ابتدا برای اینکه دروغ بزرگ خود را به کرسی بنشانند همواره به دنبال محو و نابودی مسجد بوده‌اند.  
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به چهل و چهارمین سال آتش‌سوزی مسجد‌الاقصی اضافه کرد: این رژیم جعلی به دنبال این است تا بتواند تقدس مسجد را بشکند به گونه‌ای که شارون با کفش و چکمه وارد مسجد شده بود.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیست به دنبال این است تا بگوید آثار اسلامی در این رژیم وجود ندارد، افزود: حفاری‌هایی که اکنون در مسجدالاقصی صورت می‌گیرد برای این است که چهره آثار اسلامی را از بین ببرند.  
 
اختری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا دولت‌های منطقه نتوانستند گامی موثر در جهت تحقق اهداف کنفرانس اسلامی بردارند، خاطرنشان ساخت: حدود سی، چهل سال از تاسیس کمیته کنفرانس اسلامی با هدف آزادسازی قدس شریف می‌گذرد.  
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه این کمیته به دنبال تضعیف آزادسازی قدس شریف و مبارزه با اسلام بود، ادامه داد: متاسفانه کشورهای اسلامی و عربی به دنبال پشتیبانی از فلسطین نبودند.  
 
وی با اشاره به عدم ارائه امکانات از سوی حاکمان خائن عرب به مردم فلسطین اظهار داشت: نه تنها کشورهای عربی منطقه، بلکه برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی هم نیز از قدس شریف و بیت‌المقدس حمایت نکردند.  
 
اختری با بیان اینکه متاسفانه حکومت خودگردان فلسطین یعنی محمود عباس هم نیز از فلسطینیان حمایت نکرد، گفت:  ادعای سازش صهیونیست‌ها با حکومت خودگردان فلسطین مضمون و نادرست است.  
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه کمیته کنفرانس اسلامی نه تنها از موضوع فلسطین دفاع نکرد بلکه پشتیبان اسرائیل شد، اظهار داشت: هیچ یک از کشورهای اسلامی، سازمان‌ها و نهادهای اسلامی جلسه‌ای برای حمایت از فلسطین و آرمان‌های آن تشکیل ندادند.  
 
وی با اشاره به سکوت حاکمان خائن عربی نسبت به تخریب‌ها و حفاری‌ها افزود: کمیته کنفرانس اسلامی و کشورهای عربی از جنایتکاران صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کردند.  
 
اختری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا نهادهای بین‌المللی و اسرائیلی در مقابل تخریب آثار باستانی فلسطین و بیت‌المقدس واکنش نشان نمی‌دهند گفت: رژیم صهیونیستی با ایجاد تفرقه به دنبال ضربه زدن به آرمان فلسطین و آزادسازی بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی هستند.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه کسانی که دم از دموکراسی می‌زنند، امیدواریم جلوی ترورهای را بگیرند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حتی در پاکستان، القاعده و طرفداران آنها مورد بمباران قرار داده است.  
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا و دول غربی همواره طرفدار حفظ آثار باستانی هستند اما وقتی به مسئله فلسطین برمی‌گردد هیچکدام از مجامع بین‌المللی و حقوق بشر به دنبال از ملت فلسطین نمی‌پردازند.  
 
اختری با اشاره به اینکه مجامع حفظ آثار باستانی هیچ یک حرکتی از خود نشان نمی‌دهند، ادامه داد: باید موضع‌گیری خوب، محکم و روشنی نسبت به جنایات و  تجاوزات اسرائیل صورت گیرد.  
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به ادامه روند شهرک‌سازی از سوی صهیونیست‌ها بیان کرد: متاسفانه کشورهای عربی و اسلامی در مقابل جنایات، تجاوزات و تخریب‌های بیت‌المقدس واکنشی را از خود نشان نمی‌دهند.  
 
وی با بیان اینکه وقتی مسئله فلسطین به میان می آید نه از مجامع بین‌المللی و نه حقوق بشر و نه حفظ آثار باستانی هیچکدام حرکتی از خود نشان نمی‌دهند، گفت: وقتی حکومت خودگردان دل نمی‌سوزاند و موضع‌گیری نمی‌کند چه انتظاری داریم مراکز بین‌المللی باستان‌شناسی بیایند و مذاکره کنند.  
 
شیخ محمد نمرزقموت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا امت اسلامی با وجود گذشت 44 سال از آتش‌سوزی مسجدالاقصی هنوز چاره‌اندیشی جدی برای این مسجد نکرده‌اند، گفت: مسجد‌الاقصی مسجد اول مسلمانان است پس باید دفاع کرد.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به گفته رهبران استکباری مبنی بر اینکه باید برای یهودی‌ها دولتی در فلسطین تشکیل شود، اظهار داشت: برای تشکیل دولت فلسطین باید اقامه کمک کنیم.  
 
وی با اشاره به اینکه مسجد‌الاقصی توسط افراد مزدور و دست‌نشانده مورد آتش‌سوزی قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: گلدن بایر این اقدام وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را  احمقانه دانست.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کشورهای عربی و اسلامی برای فلسطین کاری انجام نمی‌دهند، افزود: خداوند وعده داده است که مسجد‌الاقصی آزاد خواهد شد.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به اینکه سنگ از جنایت‌های رژیم صهیونیستی به صدا در خواهد آمد، اضافه کرد: طبق فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) مسلمانان با صهیونیسم خون‌خوار مبارزه خواهند کرد، به طوری که مکان اختفای صهیونیست‌ها نمایانگر خواهد شد.  
 
وی با اشاره به اینکه خداوند نعمت بزرگی همچون امام خمینی (ره) را به مسلمانان جهان عرضه کرده است، اظهار داشت: امروزه ثمره گام‌های مبارک امام خمینی(ره) را به خوبی می‌بینیم.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به اینکه اولین گام امام خمینی(ره) نسبت به صهیونیست‌ها مبنی بر این است که ایشان زمانی که به قدرت رسیدند سفارت صهیونیست‌ها را در تهران بستند، ادامه داد: امام خمینی ساختار تشکیل یک سپاه به نام قدس را برای آزادی فلسطین تشکیل داد.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به اینکه در آن دوران کسی به یاری امام خمینی(ره) نرسید، افزود: کسی کمک نکرد تا امام خمینی(ره) قدس شریف را آزاد کند.  
 
وی با بیان اینکه متاسفانه خائنان عربی جلوی امام خمینی(ره) ایستادند گفت: گام سوم امام خمینی (ره) در روز جهانی قدس اعلام آخرین جمعه ماه مبارک به این نام بود.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به زنده نگه داشتن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی مسلمانان خاطرنشان ساخت: انشاءالله فلسطین آزاد خواهد شد.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با تاکید بر اینکه شرافت قدس باید زودتر از دست صهیونیست‌ها رها شود، بیان کرد: به جز مردان مقاومت هیچکس نمی‌تواند فلسطین را آزاد کند.   
 
وی با اشاره به اینکه مسجد‌الاقصی اولین قبله و سومین حرم مسلمانان به شمار می‌آید، ادامه داد: انشاءالله پرچم لااله الاالله،‌محمدا رسول‌الله در مسجد‌الاقصی به اهتزاز در خواهد آمد.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به اینکه امیدی به حکومت‌های خائن برای آزادی فلسطین از دست رژیم اشغالگر نداریم، تصریح کرد: حاکمان خائن برای آزادی فلسطین کاری نخواهند کرد زیرا فقط ملت‌های منطقه و مردم شریف آزاده موفق به انجام این کار خواهند شد.   
 
رئیس شورای علمای فلسطین اضافه کرد: رهبران دینی باید به فکر آزادی مردم فلسطین باشند زیرا آنها می‌توانند سرنوشت جهان اسلام را رقم بزنند.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه می‌توانیم موجبات وحدت امت اسلامی را فراهم سازیم و مانع از چنددستگی در کشورهای اسلامی شویم،‌ گفت: بروز اختلافات طایفه‌ای و مذهبی در سراسر ممالک اسلامی یکی از مشکلات امروزه جهان اسلام است که همواره مسلمانان از آن رنج می‌برند.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با بیان اینکه اسلام ناب محمدی می‌تواند وحدت را میان مسلمانان ایجاد کند، افزود: کلمه لااله الا‌الله، محمدرسول الله عامل وحدت همه مسلمانان است به گونه‌ای که این کلمه همه مسلمانان را دور یک محور جمع می‌کند.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با بیان اینکه همه مسلمانان با یکدیگر برابر هستند و ریختن خون مسلمانی توسط مسلمان دیگر حرام است خاطرنشان ساخت: دیگر خوردن قلوب صحابه و سر بریدن‌ها بس است و آتش زدن زنده اسرا دیگر کافی است زیرا پیامبر ما را به وحدت دعوت کرده است.  
 
وی با اشاره به اینکه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم اظهار داشت: خداوند با جماعت مسلمانان است،‌بنابراین باید با هم باشیم.  

شیخ محمد نمرزقموت با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان نیاز مبرم است، تصریح کرد: باید امت مسلمان را آگاه سازیم.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به اینکه فلسطین واقعی و قدس شریف فراموش شده است، ادامه داد: دشمن واقعی صهیونیست‌ها هستند.  
 
وی با اشاره به اینکه باید چهره صهیونیسم تکفیری را به همه مسلمانان نشان دهیم تا بدانند نژادپرستان عرب چگونه برادرهای‌شان را می‌کشند، گفت: وظیفه علمای اسلامی در این راستا بسیار سنگین است زیرا آنها باید از علم خود بهره بگیرند و برای آزادسازی فلسطین بسیج شوند.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به اینکه سیاست صهیونیست ایجاد تفرقه و حکومت‌کردن است تصریح کرد: صهیونیسم کوردل به دنبال تضعیف امت محمد (ص) است.
 
رئیس شورای علمای فلسطین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه موضع جنابعالی در خصوص جناح سازش‌‌کار فلسطین چیست، گفت: بخشی از جناح سازش‌کار در پشت درهای بسته با رژیم صهیونیستی که اشغالگر است به گفتگو نشسته اما باید گفت این گفتگوها ثمری ندارد.  
 
وی با بیان اینکه متاسفانه گوسفندان اتحادیه عرب نه جامعه اتحادیه عرب دست‌بوس اربابان غربی خود در کاخ سفید هستند خاطرنشان کرد: اینها به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند تا یهودی‌سازی در قدس به سرانجام برسد.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به اینکه حاکمان خائن، مزدور هستند ادامه داد:‌ اتحادیه عرب در تلاش است تا فلسطین را تقدیم  اسرائیل کند زیرا در این صورت توطئه‌هایش کامل می‌شود.  

رئیس شورای علمای فلسطین با بیان اینکه در هیچ مذاکراتی حقی به صهیونیست‌ها داده نخواهد شد، گفت:‌ مذاکرات سازش شکست خورده است.
 
وی اظهار داشت: مذاکرات سازش در راستای تلاش دشمن است تا فلسطین را مورد اشغال خود قرار دهند.  
 
شیخ محمد نمرزقموت با اشاره به اینکه با وجود آزادمردان مقاوم شیعه و سنی در جهان اسلام موضوع محوری فلسطین به فراموشی سپرده نخواهد شد، ادامه داد: امت اسلامی همواره بیدار است و حاکمان خائن هیچ نقشی در امت اسلامی نخواهند داشت.  
 
رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به اینکه امت اسلامی آزادمردان قوی را به شما در لبنان، سوریه و فلسطین ارائه خواهد کرد، گفت: انشاءالله آزادی فلسطین محقق خواهد شد. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: قدس ، مسجد ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار