گروهي 200 نفره اين هفته به خودروي فرستاده حقوق بشر سازمان ملل که براي تحقيق درباره خشونت‌هاي بودايي‌ها بر ضد مسلمانان وارد ميانمار شده است، در مرکز اين کشور حمله کردند ، به درها و شيشه‌هاي خودرو ضربه زدند و فحاشي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، توماس کوينتانا گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد اين حمله حدود ساعت 10:30 شب به وقت محلي روز دوشنبه در ميختيلا روي داد ،جايي که موجي از شورش‌ها بر ضد مسلمانان در ماه مارس به کشته شدن دست‌کم 43 نفر، تخريب صدها خانه و آوارگي هزاران نفر منجر شد.
حمله به کوينتانا تاکيدي قابل توجه بر چالش‌هايي است که دولت ميانمار بر مهار خشونت‌ها و فرو نشاندن تنش‌هاي قديمي در يکي از کشورهاي آسيايي با بيشترين تنوع قومي، با آن مواجه است.
کوينتانا اواخر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ترسي که من در جريان اين حادثه حس کردم، به من بينشي در خصوص ترسي داد که اهالي زماني که در جريان خشونت‌هاي ماه مارس گذشته توسط گروه‌هاي خشن تعقيب مي شدند، احساس کرده‌اند.
نماينده سازمان ملل اين سخنان را در پايان ديداري 10 روزه از ميانمار بيان کرد که در جريان آن، وي از مناطقي که بيشترين آسيب را از خشونت‌هاي مکرر بر ضد مسلمانان در اين کشور با جمعيت اکثريت بودايي ديده‌اند، بازديد کرد. 49 سال حاکميت نظاميان در ميانمار در ماه مارس سال 2011 پايان يافت.

برچسب ها: بین الملل ، میانمار ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار