رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن گفت: این جشنواره با هدف شناخت هنر موسیقی در مناطق و نواحی زاگرس نشین کشور که دارای فرهنگ مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی از اقدامات و خدمات هنرمندان این رشته برگزار می ‌شود.

اسماعیل آجاکه افزود:۲۵۰ اثر شامل" ۱۹۰ اثر تکنوازی و ۶۰ اثر گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که در بازبینی های داوران ۱۴ اثر گروه نوازی و ۳۰ اثر تکنوازی به جشنواره راه یافت.
وی تصریح کرد: هنرمندان رشته موسیقی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
آجاکه گفت: آثار بخش گروه نوازی متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین و بخش تک نوازی جشنواره موسیقی مناطق زاگرس شامل: سازهای کوبه ای نظیر تمبک، دهل، نقاره، دف، سازهای کششی شامل: کمانچه، نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان، سازهای مضرابی شامل تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور و شاهنامه خوانی و مقام خوانی است.
 جشنواره های پیشین موسیقی زاگرس نشینان در شهر بروجن برگزار شده است.
شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.