مدیر كل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از راه اندازی پست حفاظتی محیط یار روستا در ایری علیا در شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رییسی در مراسم افتتاح این پست حفاظتی بر اهمیت مشاركت مردم در حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست محدوده سكونتگاهی خود تاكید كرد.

وی گفت: بدون مشاركت جوامع محلی سازمان حفاظت محیط زیست در انجام رسالت قانونی خود مبنی بر كنترل آلودگی و جلوگیری از تخریب طبیعت موفق نخواهد بود.

رییسی با اشاره به نوآوری استان در تدوین طرح مشاركت روستاییان در حفاظت از محیط زیست محدوده روستاها با عنوان طرح محیط یار افزود: محیط یاران روستا با معرفی شورای اسلامی روستا و تائید محیط زیست انتخاب و همانند همیاران محیط زیست وظیفه آموزش، كنترل و پیشگیری از آلودگی محیط زیست را بر عهده دارند.

وی با اشاره به انتخاب سه محیط یار روستایی در ایری علیا اضافه كرد: در منطقه گردشگر پذیر منطقه ورزقان بدلیل رعایت نكردن حقوق محیط زیست توسط گردشگران و رهگذران، ایجاد پست حفاظتی محیط یاری روستا ضروری است و مردم منطقه در اقدامی خود جوش نسبت به مشاركت در حفاظت از منطقه اقدام كردند.

مدیر كل حفاظت محیط زیست با اشاره به تامین حق الزحمه محیط یاران روستا توسط شورای اسلامی روستا و پشتوانه قانونی حمایت از نامبردگان در قالب تفاهمنامه محیط زیست با اداره كل امور روستایی و استانداری، از شورای اسلامی روستاها خواست در اقدامی مشابه نسبت به انتخاب و معرفی محیط یار روستا و ایجاد پست حفاظتی غیر دولتی در منطقه خود اقدام كنند. /ب

برچسب ها: افتتاح ، محیط ، یاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.