الوطن نوشت رئيس جمهور جديد ايران باهوش و بادرايت است و آنقدر تجربه دارد که پرونده هسته اي ايران را به نتيجه برساند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الوطن چاپ عربستان در مقاله اي به قلم "کامليا انتخابي فرد" نوشت: شصتمين سال کودتايي که دستگاه اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) در آن دست داشت، زمان مناسبي براي تجديد نظر در روابط ايران و آمريکا بود. اما ايران حق دارد با توجه به تجارب گذشته به دولت آمريکا بي اعتماد باشد.
 
نويسنده با اشاره به تحريم هاي اعمال شده بر ضد ايران نوشت: آنچه باعث مي‌شود ايران تا به اين لحظه در مذاکره با آمريکا ترديد داشته باشد، بي اعتمادي است. اين اعتقاد در ايران نهادينه شده است که غرب و به خصوص آمريکا تا جايي که مي‌توانند براي سرنگوني نظام کنوني ايران و تبديل کردن آن به نظامي شبيه نظام هاي در سيطره غرب(آنچه در زمان شاه بود) تلاش مي کنند. 

در ادامه مقاله آمده است: باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، چندين بار از ايران خواسته بود، گذشته را کنار بگذارند. وي آمادگي خود را براي ايجاد روابطي جديد با ايران اعلام کرده بود اما با اين حال تحريم ها را هم ادامه داده و پلي از بي اعتمادي را بنا گذارده است. 

الوطن مي نويسد: از سوي ديگر، بعد از روي کارآمدن حسن روحاني، اميد جرقه زد و به همين سبب ناظران منتظر هستند تا دولت جديد ايران گامي بردارد که توجه به مذاکرات مستقيم و جدي با دولت آمريکا را نشان مي‌دهد. مذاکرات ايران و آمريکا بايد بر اساس منافع مشترک دو کشور باشد و شاه کليد آن نيز دستيابي به راه حل درباره پرونده هسته اي ايران است. 

در پايان اين مقاله آمده است: روحاني، باهوش و بادرايت است و آنقدر تجربه دارد تا با آمريکا تعامل کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار